Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Creo segítségét használja termékfejlesztésre a Bosch
2024.04.18 07:23Megszületett a megállapodás: jön a Chery Európába
2024.04.18 06:26Új fékrendszert fejlesztett a Knorr-Bremse
2024.04.18 04:20Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pneumobil revans verseny volt Kecskeméten
Sűrített levegővel hajtott járművektől volt hangos a főtér: a házigazda Kecskeméti Főiskola GAMF úgynevezett revans versenyt hirdetett azoknak az egyetemista és főiskolás járműépítő csapatoknak, amelyek tavasszal a Bosch rendezvényén mérték össze tudásukat – írja testvérportálunk, a delmagyar.hu.
Fülsüketítő járművek, kanyargós pálya, éles visszafordító kanyar a Kossuth-szobor előtt, zászlókat lengető pályabírók, nyüzsgés a boxutcában és rengeteg néző - ez volt a szombati Rexroth Pneumobil Gálafutam, ahol 22, főiskolásokat és egyetemistákat tömörítő csapat mérte össze járművei tudását az ország minden tájáról, sőt még a határon túlról is.
A versenyzők két kategóriában indulhattak: gyorsasági és gyorsulási futamon. Az előbbit a GAMF egyik csapata, a Kecskeméti Fütyülős nyerte, mindössze 34 másodperc alatt teljesítette a kört, pedig a srácoknak egy hirtelen jött technikai problémával is meg kellet küzdeniük a Q2-ben.
Bári Gergely, a GAMF tudományos segédmunkatársa a portálunknak elárulta, nem véletlen a Formula 1-es feeling, törekedtek arra, hogy a kecskeméti főtérre varázsolják – ha csak kicsiben is – a száguldó cirkuszt.
Az ideiglenesen felépített pálya – amely a Kossuth tér nagy részét elfoglalta – 240 méter hosszú és átlagosan 4 méter széles volt. – A mi autónk számára elég széles a pálya, persze a visszafordító és a „0" kilométer körüli szakasz kritikus rész, itt figyelni kell, nehogy a gumifalban kössön ki az ember – mondta a Dömper névre keresztelt GAMF csapat pilótája, Májer Andor. A dunaújvárosi főiskolásokból verbuválódott Velosziti már kevésbé értékelte ilyen pozitívan a főtéri „aszfaltcsíkot": – Mi nem tudtuk, milyen pályát építenek majd, ebből a szempontból hatalmas előnye volt a GAMF-nak. A mi konstrukciónkhoz ez a pálya keskenynek bizonyult. A nyomtáv csökkentését már tervezzük egy ideje, mert a főiskola ajtaján sem férünk ki – ment át viccelődésbe a beszélgetés a Velosziti tagjaival.
A legkülönbözőbb konstrukciókkal találkoztunk a boxutcában. A Szegedi Tudományegyetem MKLaren (az MK a Mérnöki Kar rövidítése – a szerk.) csapata piros autójával a mezőny egyik legüdébb színfoltjának bizonyult. – Sorba kapcsolt hengerek működtetik a járművet, így kétszer olyan gyors. Ezt a konstrukciót mi használtuk először, és szép eredményeket értünk el vele, az egri megmérettetés gyorsulási versenyén tavasszal harmadikok lettünk – mesélte Péter Szabó István okleveles gépészmérnök.
Eger után Kecskeméten A Kecskeméti Főiskola kapott először lehetőséget arra, hogy úgynevezett revans versenyt hirdessen azoknak az egyetemista, főiskolás járműépítő csapatoknak, amelyek tavasszal a Bosch vállalatcsoport járműépítő versenyein mérték össze tudásukat. A kecskeméti gálafutamra a tavaszi egri pneumobil verseny teljes mezőnyét meghívták. |
– A főiskolán teljesen szabad kezet kapunk a tervezésben és a kivitelezésben is, csupán arra kell figyelnünk, hogy a versenykiírásnak megfeleljen az általunk megálmodott autó. Idén soros négyhengeres motort építettünk a járműbe, amely teljesen mechanikus vezérlésű. Fontos, hogy könnyű legyen az autó váza, ezért vékony falú acélcsövet használtunk, és rengeteg bicikli alkatrészt építettünk be: a kerekek, a fékek és a lánc is bringáról való – magyarázta Májer Andor, az egyik GAMF csapat vezetője, miközben megmutatta nekünk Dömpert legbizarrabb jármű a Dunaújvárosi Főiskoláról érkezett: a Velosziti pilótája a 200 báros sűrített levegőt tartalmazó palackot lovagolta meg. Mint ahogy azt a fiúktól megtudtuk: egy év alatt készült el a kerekes rakéta, és már évek óta indulnak versenyeken a folyamatosan fejlesztett járművel: 2010-ben a harmadik, idén a hatodik helyen végeztek az egri gyorsulási futamon.
Eredmények:
Gyorsasági kategória
1.) Kecskeméti Fütyülős – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
2.) Prérifarkas – Sapientia Egyetem Marosvásárhely
3.) Entrópia – Miskolci Egyetem
Gyorsulási kategória
1.) MKLaren – Szeged
2.) Entrópia – Miskolci Egyetem
3.) Velosziti – Dunaújváros Főiskola
A versenyen részt vevő csapatok rajtszám szerint:
1.) Csitri Mobil Team – Szent István Egyetem
2.) Entrópia – Miskolci Egyetem
3.) Felix – Nagyváradi Állami Egyetem
4.) Lotus – Universitatea Din Oradea
5.) SziReNa TS – Nyugat-Magyarországi Egyetem
6.) MKLaren Szeged – Szegedi Tudományegyetem
7.) PNEUphoria – Budapesti Műszaki Egyetem
8.) Pollroth – Pécsi Tudományegyetem
9.) Puffogók – Miskolci Egyetem
10.)Science’s Kitchen – Óbudai Egyetem
11.) Silver Sting – Dunaújvárosi Főiskola
12.) SZE-AIR-Vezet – Széchenyi István Egyetem
13.) Műszakik Pneumobil Team – Budapesti Műszaki Egyetem
14.) SZE-Air-Soft – Széchenyi István Egyetem
15.) SZErlines – Széchenyi István Egyetem
16.) LEZS-AIR – Óbudai Egyetem Bánki Kar
17.) Flux-Gate – Óbudai Egyetem Bánki Kar
18.) Velosziti – Dunaújvárosi Főiskola
19.) Prérifarkas – Sapientia Egyetem Marosvásárhely
20.) Dömper – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
21,) Kecskeméti Fütyülős – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
22.) Pneugeot – Szegedi Tudományegyetem