Archív Peugeot-Citroën: új közös vállalat Kínában

Peugeot-Citroën: új közös vállalat Kínában

MTI | 2010.07.09 21:29

Peugeot-Citroën: új közös vállalat Kínában

A francia PSA Peugeot-Citroën 50-50 százalékos közös vállalatot létesített a Changan Automotive Group kínai autógyártó vállalattal - helyi gyártókapacitásának növeléséért, a világ legnagyobb nemzeti autópiacán.

Hirdetés

A PSA Peugeot-Citroën már képviselteti magát Kínában a Dongfeng Motor Group autógyártó vállalattal folytatott együttműködés keretében. A szerződést a PSA Peugeot-Citroën vezérigazgatója Philippe Varin és a Changan Automotive Group legnagyobb részvényese, a China South Industries Group Corp elnöke Xu Bin pénteken látta el kézjegyével Párizsban.

A közös vállalat 8,4 milliárd jüan (935 millió euró) kezdő befektetéssel indul - írja a PSA közleménye. Az együttműködés kezdetben a Citroën DS3 prémium kategóriás kompakt szériájának kínai bevezetésére, valamint a közös vállalat saját márkanevének bevezetésére összpontosít.

A szerződés lehetővé tesz egy későbbi időpontban további modellek bevezetését is a közös vállalati partnerek többi márkaneve, a Peugeot és a Changan alatt. Az első, közös vállalkozásban készülő autó 2012 első felében gördül majd le a szerelőszalagról a dél-kínai Sencsenben (Shenzhen). A két gyártósorral rendelkező üzem évi termelési kapacitása 200 ezer autó és motor lesz és egy kutatási-fejlesztési központ is tartozik majd hozzá.

Az ügylethez közel álló források korábban a Reuters hírügynökséget úgy tájékoztatták, hogy a PSA Peugeot-Citroën a Changan leányvállalatával a Harbin Hafei Automobile Industry Group vállalattal lép együttműködésre kis-haszongépjárművek és személygépkocsik gyártására. - A Changan és a PSA a Hafei meglévő sencseni gyártási kapacitását használja majd egyebek között a DS modellek gyártására - mondta a forrás a Reuters hírügynökségnek még a mostani bejelentést megelőzően.

A PSA már gyártja a Peugeot 408 és Citroën C5 modelleket Kínában a Dongfeng Motor Group Co vállalattal folytatott együttműködés keretében, de eladási számaiban messze elmarad riválisai mögött, főként korlátozott modellkínálata miatt. A közös vállalat mindössze 175 ezer autót adott el az idei első félévben, ami alig egyharmada a Hyundai Motor és a Kia Motors együttes eladásainak és csak 15 százaléka a General Motorsénak.

Tavaly novemberben a PSA Peugeot-Citroën a telített európai piactól való függőség csökkenésére és fejlődő piacok növekvő igényeire támaszkodó fejlesztési stratégiája jegyében számos, kifejezetten a kínai piacra szánt modellt mutatott be. A Reuters hírügynökség májusban úgy értesült, hogy a PSA és a Dongfeng az idén egy harmadik üzemet is létesít Kínában.

A 150-200 ezres évi termelési kapacitásra becsült üzem várhatóan 2012-ben készül el. a PSA-Dongfeng meglévő két üzemének termelési kapacitása évi 450 ezer autó. Kína tavaly hódította el az Egyesült Államoktól a világ legnagyobb autópiacának kijáró rangot és rohamosan növekvő keresletével nagy szolgálatot tett a nemzetközi autóiparnak a világgazdasági válság idején.

Kiemelt Partnereink