Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újraéledőben az európai autópiac
Kimagasló értékesítési eredményeket értek el a kontinens országai idén októberben: 600 ezerrel több autót adtak el, mint egy évvel korábban ilyenkor. Vége a mélyrepülésnek?
Összességében mintegy 7 százalékkal haladta meg a tavalyi időszak hasonló értékeit 2014 októberében az európai járműértékesítés. Spanyolország viszi a prímet bő 31 százalékos növekedéssel, Nagy-Britannia ugyancsak kétszámjegyű, 14 százalékos emelkedést ért el, de az olaszok sem szerénykedhetnek, közel 10 százalékkal javult tavaly októberhez képest a mutatójuk a JATO Dynamics összegzése szerint.
Ideje van az ilyen jó híreknek, hiszen az autópiac magára találása valamennyi beszállítót megnyugtathatja. Főleg akkor, ha folytatódik a tendencia. Tény, hogy nem egy-két ország véletlenül produkált csúcsteljesítményének köszönhető a felívelés, hanem szinte minden régióban pozitív előjelű változásoknak lehetünk tanúi. A 29 vonatkozó országból ugyanis 24-ben növekedtek éves összehasonlításban az eladások, a 20 domináns márka közül 19 pluszban zárta az októbert.
Így alakultak az eladások Európa piacain |
Magyarország autópiaca mind az előző hónapra vonatkozóan, mind a tavalyi eredményhez viszonyítva 20 százalék körüli javulást tudott felmutatni, amellyel az európai felsőházba tartozunk. Írország, Ciprus nálunk is jobban teljesített, míg Ausztria, Belgium, Svájc és Hollandia a lista végén rontja a pozitív mutatót. Szerbia lett októberben a sereghajtó.
A nagy piacok közül Németország 3,7 százalékos növekedést ért el havi szinten – szinte ugyanekkora mínuszban zárt Franciaország, bár menstégükre legyen mondva, hogy éves összehasonlításban ők is növelték az eladásokat.
A márkák terén darabszám alapján a Volkswagen áll az élen, a Top 10 táblát a Škoda zárja. A kép persze csalóka, hiszen utóbbi gyártó érte el a legnagyobb, 16,3 százalékos növekedést éves szinten, a VW ezzel szemben 4,4 százalékkal több autót adott el tavaly októberhez viszonyítva.
A modellek növekedési versenyét ugyancsak a csehek nyerték, éves szintű 28,4 százalékos növekedéssel tovább tart az Octavia sikerszériája – bár szeptemberben még ennél is több példány talált gazdára a kontinensen. A havi szintű teljesítmény terén a VW Polo 27,7 százalékos növekedése mellett nem lehet szó nélkül elmenni (ráadásul ez a márka adja a két legkeresettebb európai modellt). Az Audi A3/S3/RS3 mutatói – 14,2 százalékos havi szintű és 22,4 százalékos tavaly októberhez viszonyított növekedés – ugyancsak büszkeségre adhatnak okot.
Nagyon nem fogyott viszont októberben a Peugeot 208-as modellje, amely csupán az eladott darabszám mértéke miatt fért fel a modellek toplistájára. Nincs ott – még – a Dacia Duster, viszont a „gazdaságos” terepjáró elképesztő nagyot ugrott: éves összehasonlításban 72,5 százalékos növekedéssel követel magának helyet a térképen.