Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszaszámlálás az Audinál és a Jankovits Hidraulikánál - ez történt a 21. héten
Napokon belül megkezdődik az elektromotorok és az új járműmodell, a Q3-as egyes elemeinek gyártása a győri Audinál. Közben szintén már csak pár nap és új nevet vesz fel a Jankovits Hidraulika. Az elmúlt hét legfontosabb eseményei jönnek.
Gyártók
Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnöke az elmúlt hét elején bejelentette: június elején kezdődik az elektromotorok és az új járműmodell, a Q3-as egyes elemeinek gyártása. A sorozatgyártás pedig jövőre, illetve a Q4-es típusé 2019-ben kezdődhet el Győrben.
Bemutatták az új Ikarust, ami új, cseppfolyósított földgáz (LNG) hajtással készül. A Magyar Autóbuszgyártó Kft. által PKD-konstrukcióban is gyártott dízel Ikarus V127 alapjaira fejlesztették az új járművet, ami ugyanakkor több ponton eltér elődjétől. Az első, legfontosabb eltérés maga a vázszerkezet, hiszen azt a hajtáslánc miatt több ponton módosítani kellett.
Beszállítók
Átadták az autóipari, gépipari és elektromos ipari alkatrészeket gyártó Ecseri Kft. mintegy 6,25 milliárd forint értékű beruházását. A kapacitásbővítő fejlesztés keretében felépült egy közel 18 000 négyzetméteres új gyártócsarnok, egy 3600 négyzetméteres új irodaépület, új gépeket szereztek be, valamint kialakították a prototípus-gyártás kapacitás feltételeit is. A projekt révén 250 új munkahelyet teremtenek.
Cégnév- és arculatváltás, valamint egy 700 millió forintos beruházás előtt áll az 1992-ben családi vállalkozásként indult, mára azonban már másfél milliárdos árbevételt realizáló Jankovits Hidraulika, amely a jövőben Jankovits Engineering néven folytatja. Ezzel azt szeretnék üzenni, hogy felkészültek az ipar 4.0 kihívásaira.
Szolgáltatók
A következő két évben közel kétezer új autóbuszt szerezhetnek be a Volán-társaságok a Nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program keretében. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) március 13-i ülésén elfogadta a Volán-társaságok járműbeszerzéseit lebonyolító Volán Buszpark Kft. hároméves tervét, amelyben 1849 új autóbusz vásárlása szerepel; a beszerzés fedezetét a nemzetgazdasági tárca biztosítja.
Állandó nyomás és fejlődés kényszere alatt áll az autóipar a magas vásárlói és környezeti elvárások miatt. Az autóipar így folyamatos változásra kényszerül, naponta lépnek erre a területre új cégek. Az ismerkedést és tájékozódást elősegítendő, immár negyedik alkalommal készítjük el a Magyar Járműgyártás Nagykönyvét.
Sokat használt fogalom az Ipar 4.0, a szektor minden egyes szereplője számára jelent valamit. Papp Róbertnek, az érdi székhelyű Rolatast cégvezetőjének határozott véleménye van az ipari jelenségről. Az Ipar 4.0 a gépforgalmazó szakember szerint nem más, mint közvetlenül céget kontrollálni és vezetni akár otthonról.
Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába. A társaság és a Siemens képviselői márciusban írták alá a beszerzési szerződést öt, illetve opcionálisan további négy villamos mozdony megrendeléséről. Azóta biztossá vált, hogy a vasúttársaság él opciós jogával, így összesen kilenc Siemens Vectron villamos mozdonyból állhat a GYSEV flottája.
Az IVSZ Vállalati Innováció Konferenciáján a nagyvállalatatok vezetői osztották meg nézeteiket a digitalizációról és mondták el, mit tesznek meg már most azért, hogy a digitális átalakulás nyertesei legyenek.
Kétszázezer autót szállított ki tavaly a Hödlmayr, amely 15 milliárd forintos forgalmat bonyolított 2016-ban. A társaság legújabb nagy volumenű megbízatása szerint „pre-delivery” szolgáltatásokat nyújt az egyik prémium autógyártónak, és három országba a járműveiket is szállítja.
Oktatás
Egy Műegyetemen tartott szakmai nap nyitotta meg a 34. International Colloquium of Advanced Manufacturing and Repair Technology in Vehicle Industry című vaskos eseménysort, ahol az autonóm kamionoktól a zalaegerszegi tesztpályán és a hosszútávú emissziótervezésen át az elektronikus kormányrendszerek fejlesztéséig a gépjárműtechnológia rendkívül sok aspektusával lehetett ismerkedni.
Elképesztő nagyságú erők és energiák mozdultak meg az autonóm járműfejlesztés területén az utóbbi időben itthon és a világban egyaránt: ennek egyik igen látványos eredménye lesz a zalaegerszegi tesztpálya – hangsúlyozta Szalay Zsolt egyetemi docens, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Gépjárműtechnológia Tanszék vezetője és a projekt egyik fő koordinátora.
Techtogether
Február elején írtunk a győri Széchenyi István Egyetemen működő Arrabona Racing Team ez évi terveiről, mostanra azonban már részletesebben is betudjuk mutatni hogyan is készül a csapat az idei négy versenyére.