Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nincs újraiparosítás magyar buszgyártás nélkül
Az idei Busexpo alkalmával Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára nyilatkozott szakportálunknak.
A szakpolitikussal egy magyar gyártású autóbuszon ülve beszélgettünk a magyar buszgyártás jövőjéről, a kormányzat támogató szerepvállalásáról, és arról is, hogy milyen vállalatokat, vállalkozásokat preferálnak az ország gazdaságának irányítói. A videóinterjú főbb gondolatait írott formában is kiemeltük az alábbiakban.
"Fantasztikus látni a hazai gyártók termékeit, illetve azokat a külföldi gyártókat is, akik megjelentek ezen a programon, tele innovációval, tele újdonsággal.
A hazai buszgyártás legmeghatározóbb eleme a tradicionális szellemi kapacitás, tudás, amely által ez az iparág az ország újraiparosításának fontos kitörési pontja lehet. Nagyon sok résziparágat szólít meg, hiszen a busz komplex közlekedési eszköz, amelyhez összetett közlekedésirányítási rendszer kapcsolódik - a busz előállításától a kommunikációs rendszereken át a vezérlésig.
A hazai ipar felkészült arra, hogy ezeket az elemeket integrálva képesek legyünk magas minőségű termékeket előállítani. Ha sikerül a keresletet ezzel a kínálattal párosítani, az nagy lehetőséget jelent az egész hazai ipar fejlesztésének.
Kormányzati oldalról a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság meghatározó szerepet tölt be a vevők és a gyártók egymásra találásának elősegítésében. A másik fontos pillér a buszok előállítási folyamatát támogató cselekvési terv, ami az iparági szereplőket együttműködésre, kapacításbővítésre ösztönzi. Különféle szabályzókkal a keresleti oldal ösztönzését is fontosnak tartja a kormány, hogy minél több hazai buszt szerezzenek be és üzemeltessenek. A magyar buszok olcsóbbak is lehetnek a külföldi termékeknél, azaz versenyképesebb minőséget biztosíthatnak a hazai gyártók.
Az elektromos és hibrid technológiák jelenleg még forrongó állapotban vannak. A fejlődés e téren hihetetlen gyorsasággal alakul. Elindultak a hazai fejlesztések terén is bizonyos folyamatok, van már kész, működő magyar elektromos hajtásláncú autóbusz, rendelkezésre állnak kapacitások. Ám a keresleti oldalon még nyitott kérdés, hogy miként lehet olcsón, optimálisan működtetni ilyen járműveket. Le kell tisztulnia ennek a forrongásnak.
Ehhez kapcsolódóan nagy szükség van rá, hogy a gyártók olyan módon diverzifikálják a tevékenységüket, hogy a különböző igényszinteknek megfelelően képesek legyenek különféle megoldásokat biztosítani. Olyan termékpalettával rendelkező buszgyártókat preferál a kormányzat, amelyek képesek a differenciált igényrendszert kezelni.
Ennek azonban vannak korlátai, így például kritikus fontosságú a szükséges tőke rendelkezésre állása. A kormányzat szeretne e téren is támogatást biztosítani a hazai kis- és közepes vállalkozások, a nagyvállalatok számára egyaránt, hogy a hazai hozzáadott érték aránya a lehető legmagasabb legyen."