Elemzések Legyőzte a Toyotát a Volkswagen

Legyőzte a Toyotát a Volkswagen

Biró Csongor | 2015.07.28 11:19

Legyőzte a Toyotát a Volkswagen

A Volkswagen-csoport az első félév eladásai alapján megelőzte az eddigi világelső Toyotát, így három évvel hamarabb teljesítette a kitűzött célt.

Messze még az év vége, de ha az eddigi trendek folytatódnak, új bajnokot hirdetnek a világ autópiacain. Míg az év első hat hónapjában a japán Toyota 5,02 millió autóját értékesítette, addig a Volkswagen-csoport 5,04 millió autóján adott túl. Érdekes, hogy mindkét márka rontott az eladásokban, a Toyota 1,5 százalékkal, a Volkswagen 0,5 százalékkal adott el kevesebb autót, mint 2014 első félévében. A Toyota által értékesített márkák között a Lexus, a Scion és a Daihatsu mellett ott találjuk a Hino teherautókat, míg a VW-csoport számait a már ismert személyautó-márkák mellett javítják az MAN és a Scania teherautói. A dobogó harmadik fokát az egykori világelső General Motors foglalja el 4,86 millió eladott járművel (mínusz 1,2 százalék).

Vetélytársak: Jetta és Corolla

A Volkswagen eredményeit az 5 és fél év után magára találó európai fogyasztás alapozta meg, ami ellensúlyozta a kínai autópiac lendületének lassulását. Hogy tartani tudja a 2007-ben kitűzött bajnoki célokat, a Volkswagennek legnagyobb piacán (Kínában) kell tovább növekednie az olcsó kínai márkákkal versenyezve és minél nagyobb szeletet kiszakítva az egyre erősödő szabadidő-autós piacból.

Endo Kodzsi elemző (Advanced Research Japan) szerint nagyon szoros lesz a befutó, mert a két márka megtanulta, hogy sokkal fontosabb az eladási darabszámnál a termelés nyereségessége, ebben a mutatóban egyelőre a japánok állnak jobban, ők olcsóbban képesek autót gyártani, de a világpiacon tapasztalható trendek megtépázhatják a profitot.

A kínai autópiac júniusban kétéves mélypontra lassult, ami azzal jár, hogy a külföldi gyártók nem képesek kihasználni a rendelkezésükre álló gyártói kapacitásokat. A Toyota pont szembe megy ezzel a trenddel, az elmúlt napban 42 százalékkal nőtt az értékesítés, az év első felében 10 százalékkal több, összesen 512 ezer 800 autót adtak el Kínában. A Volkswagen 3,9 százalékos esésben van, de így is eladtak 1,74 millió autót. A németek otthon és Nyugat-Európában lubickolnak, ahol hat százalékkal nőttek az eladások a Volkswagen Passatnak és a Porsche Macannak köszönhetően. A Toyota európai eladásai 5,7 százalékkal nőttek január és július között. Amerikában 5,6 százalékos volt a javulás, köszönhetően a Lexus NX és a Toyota Rav4 sikerének. Az USA-ban a Volkswagen, az Audi és a Porsche együttesen is csak 2,4 százalékot tudott nőni.

Az óriások Japánban is szenvednek, mert a szigetországban nőtt a forgalmi adó mértéke a tavaly. A Toyota és a Lexus 8,2 százalékot rontott, a Daihatsu 13 százalékkal kevesebb autót értékesített otthon, míg a Volkswagen eladásai 17 százalékkal maradtak el az előző évitől. 16 éves rekord dőlt meg, a Mercedes-Benz megelőzte az addig folyton vezető wolfsburgiakat az importautók japán toplistáján.

Kiemelt Partnereink