Elemzések Ilyen volt a 25. hét a járműiparban

Ilyen volt a 25. hét a járműiparban

autopro.hu | 2015.06.19 15:29

Ilyen volt a 25. hét a járműiparban

8 millió motort gyártott nálunk az Opel, kifaggattuk az egri Aventics vezérét. Közben szinte kifordult magából a világ autóipara: feldarabolják a VW-csoportot, lemondott az Audi motorfejlesztési főnöke, hazánkba készül a BMW vezérkara. Már lízingelhető itthon a Tesla.

Hirdetés

Gyártók

Három klasszikus bréking nyúz tette izgalmassá a hetünket, szépen elosztva jutottak el olvasóinkhoz a rendkívüli információk. Hétfőn megírtuk, hogy négy részre tervezik felosztani a 12 márkát tömörítő Volkswagen konszernt. Kedden tovább boncolgattuk a szálakat az ügyben, és biztosan további érdekes részletek is előkerülnek majd a következő időszakban.

Szerdán már arról számoltunk be, hogy távozott pozícójából Stefan Knirsch, az Audi AG motorfejlesztési főnöke. Döntése a négykarikások elektromos erőforrások és önvezérlő technológiák irányába való intenzívebb odafordulásával függhetnek össze.

Stefan Knirsch önként távozik az Auditól

A koronát Szijjártó Péter megnyilatkozása tette fel a nem mindennapi események sorára. A miniszter tájékoztatása szerint hamarosan hazánkba látogat a BMW vezérkara, hogy felsőoktatási partnerségről tárgyaljanak. Aminek viszont nem sok értelme lenne további fejlesztések idehozása nélkül.

Az Opel szállította a hazai járműipar másik fő hírét, hiszen offenzív stratégiájuk nyomán 2018-ig 17 új motorral bővítik kínálatukat, ezek nagy része Szentgotthárdon fog készülni. Ezt Peter Küspert, az Opel alelnöke jelentette be Szentgotthárdon, a nyolcmilliomodik motor legyártása alkalmából tartott ünnepségen.

Ha már ott jártunk, belestünk a gyárba is, fényképezőgéppel a kezünkben néztük végig a főtengelygyártás lépéseit.

A modellváltás technológiai feltételeinek megteremtése miatt csökkent a Magyar Suzuki forgalma és nyeresége tavaly, a Magyarországon gyártott új Vitara modell piaci sikere azonban az idén akár értékesítési rekordot is hozhat a vállalatnak – így látják a japán gyártó illetékesei.

Beszállítók

Egy éve vette birtokba az Aventics a pneumatikus berendezéseket gyártó egri üzemet, ennek apropóján beszélgettünk Gödri István vezérigazgatóval.

Az Eagle Ottawa bőr autóbelsőket készít Szolnokon, és nem először került fókuszunkba. Nem is utoljára: most épp kilenc és félmilliárd forintból építenek új gyártócsarnokot, a beruházással 500 új munkahelyet teremt a cég.

Már 3 hónapja megírtuk, miután összeraktuk az infómorzsákat, de a héten hivatalosan is napvilágra került: az NHK Spring autóipari rugókat gyártó vállalat magyar leányvállalata nyolchektáros telket vásárolt a Tatai Ipari Parkban, a termelés indítását 2016 májusában tervezik.

Videós beszámolót közöltünk a Csaba Metál gyártócsarnokából és tervezőrészlegéből. A vállalat a Volkswagen és a BMW első körös beszállítója.

Szolgáltatók

Fél évvel az ekáer bevezetését követően a fuvarozók és a vállalati szféra képviselőjét kérdeztük a rendszer tapasztalatairól. A szájíz felemás, de a lényeg, hogy nyilvánvalóan semmi szükség a járműiparban erre az eszközre.

Megjelent a magyar piacon az elektromos autókat gyártó Tesla, elsőként Model S modelljét vezette be, amelyet flottaautóként, tartós bérleti konstrukcióban kínál.

Hetvenöt új, MAN típusú, környezetkímélő gázüzemű autóbusz áll üzembe Miskolcon az év végéig, a buszok a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK Zrt.) meglévő, számos szempontból elavult járműveit váltják fel.

Az első új csuklós Solaris troli is megérkezett Budapestre. Nem volt problémamentes a tender, de végül csak lett egy győztes konzorcium, így már csak a további járművek fogadása és szolgálatba állítása van hátra.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) évértékelőt tartott, ahol elhangzott, hogy 1010 milliárd forint összértékű beruházási tervcsomagot kezel az ügynökség, ebben bizony alighanem járműipari fejlesztések is szerepelnek.

Beleszólnának a pályázatok elbírálásába, megyei szinten szerveznek vitaprogramokat, játékosan közelítik meg a vállalkozói lét kihívásait – a KKVHÁZ vezérigazgatójával beszélgettünk.

Elemzésben mutattunk rá, hogy komoly zűr van az európai autópiacon. Az értékesítések szárnyalnak, a nyereség viszont sehol. Veszik a saját autóikat a gyártók, mint a cukrot, vagy akkora engedményt adnak, amitől elolvad a profit. Feltártuk az indokokat.

Oktatás, Techtogether

7 milliárd forintból megújult a Miskolci Egyetem, indulás közelében van a kecskeméti főiskolások Megalux csapata, Debrecen pedig Tudásparkot épít. A győri egyetem mérnökjelölt hölgyei a nyár – és egy érdekes verseny – kapcsán bikinit öltöttek magukra, éspedig betonból.

A Techtogether blogban digitális technológia segítségével átfúrtunk egy kamiont, az Y-generáció munkaerő-piaci sajátosságaira is kitekintettünk.

Gazdaság

A heti pénzügyek tekintetében a görög helyzet vitte a prímet, megoldás, megállapodás – lapzártánkig – még nem született.

A forint gyengén zárta a hetet, de az euróhoz képest nem romlott az értéke vészes mértékben. Egyelőre nem kell új sávparamétereket megtanulnunk: még mindig 312-313 az EUR/HUF mutató.

Kiemelt Partnereink