Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Harmincmilliárd forinttal fogja támogatni a kormány a beszállítókat – ez történt a 19. héten
Az elmúlt héten az autóipar nagy része a Mach-Tech Ipar Napjai Kiállításon vett részt, így volt ezzel a kormány két államtitkára is, akik azt ígérték, hamarosan legalább 30 milliárd forint fog érkezni a szektorba.
Mach-Tech Ipar Napjai Kiállítás
Mint minden páratlan évben, így idén is újra megrendezték a Hungexpo vásárközpontban a Mach-Tech Ipar Napjai kiállítást. Május 9-12-ig álltak nyitva a kapuk az érdeklődők előtt.
Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára a szaktárca Ipar 4.0 konferenciájának megnyitóján kiemelte, hogy az újraiparosításról szóló Irinyi terv megvalósításában fontos szerepet kap a beszállítófejlesztés, amelyre a kormány idén és jövőre 14 milliárd forint támogatást szán különböző programokban.
Lepsényi István is ígért 14 milliárd forintot |
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az ipari kiállítás megnyitóján azt közölte, idén 15 milliárd forint kerettel folytatódik a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program (NBT). Emlékeztetett: a tárca 2015-ben indította a programot, akkor 14, tavaly 35 nagyvállalat kapott támogatást.
– A beszállítók fejlesztését az adott ágazat sajátosságaihoz kell igazítani, az Irinyi Tervhez tartozó beszállítói stratégiában kiemelt helyen szerepel az értékláncok versenyképességének javítása, a hálózati együttgondolkodás erősítése. még májusban várható a megállapodás a beszállítók fejlesztését segítő mintagyárak rendszerének létrehozásáról, amelyben a kkv-k láthatják a legújabb technológia, a digitalizált termelés előnyeit – hangsúlyozta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára az Ipar Napjain tartott jármű- és gépipari beszállító konferencián.
Gyártók
A május 12-én este indult globális kibertámadás az autóipart is elérte, eddig egyedül a Renault reagált érdemben az informatikai felfordulásra. Annak ellenére, hogy már jóval százezer felett jár a számítástechnika történetének eddigi egyik legnagyobb vírustámadásában érintett számítógépek száma, a problémát már száznál is több országban érzékelték.
Beszállítók
Budapest, Győr és Jászfényszaru után Debrecenben építi fel az új gyárát a Thyssenkrupp, ahol 250 dolgozót foglalkoztatnak majd, és több mint hatmillió csavarrugót és stabilizátort készítenek. A jövő évi termelés megkezdéséhez már most folyik a dolgozók kiválasztása, akiket itt és Németországban képeznek tovább. A Thyssenkrupp csoport egyébként Magyarországon több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat, az autóipar mellett a lifttechnikában és a Ferroglobusszal együtt az acélkereskedelemben van jelen.
250 dolgozót kíván foglalkoztatni a Thyssenkrupp az új, debreceni gyárában |
Új terméket vezet be a Salgglass, ami az ablakkivágással rendelkező "üveg-az-üvegben" lesz, vagyis belső mozgatható oldalüveg a külső fix üvegben. Ennek előnye az autók légellenállási tényezőjének csökkentése, a jobb zaj- és beázás védelem, valamint a gyártási hatékonyság növelése. Éves szinten négymillió üveget gyártanak Salgótarjánban, a Salgglas márkanév egyebek közt az Audi, a BMW, a Mercedes és más márkák autóiban jelenik meg.
Joachim Eckerle |
– A helyi fejlesztéseknek jelentős korlátot szab az egyre erősebb munkaerőhiány, leginkább emiatt jelent olykor problémát, hogy új megbízásokat vállaljunk. Ennek ellenére Bólyon egy új üzemegységet béreltünk, ahol a fröccsöntő tevékenységünket bővítjük. Ezzel a lépéssel a cégcsoport európai fröccsöntő központját hozzuk létre Baranya megyében – mondta el a vele készült interjúban Joachim Eckerle, az Eckerle tulajdonosa. – Az első gépek három műszakban kezdték meg a termelést az új telephelyen. A további gépeket az év végéig telepítjük, a beruházással pedig összesen hatvan fröccsöntő berendezést helyezünk üzembe. A fejlesztés keretében többek között fröccsöntő technológusok felvételét is tervezzük, akik magát a technológiát optimalizálják majd. A meglévő gépek lépésenkénti automatizálására magasan képzett mérnököket alkalmazunk, melyhez Industrie üzletágunk meglévő kapacitásait vesszük igénybe. A gépesítés ugyanis megoldást jelenthet a munkaerőhiányra is. A projekt teljes nagysága eddig 850.000 euróra tehető, de a vevői igények miatt további 450.000 euró beruházás növekedéssel számolunk. Ehhez körülbelül 250.000 euró összegben átépítések, ingatlan beruházás, valamint járulékos költségek társulnak.
Techtogether
A május 5-6-án rendezték a tizedik Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, ahol hét ország negyvenhat csapata mérte össze tudását. A tizedik versenyen külföldi siker született először a verseny történetében. Sok fotóval mutattuk be, milyen volt a jubileumi verseny.
Tizedik alkalommal csattogtak pneumobilok Egerben |
Az egyik induló team csapatkapitányát, Veszelszki Krisztiánt egyebek mellett arról kérdeztük, hogyan fogják tudni munkakörnyezetben használni a versenyfelkészülés során szerzett tapasztalatokat. Talán kevesen gondolnák, de egy sűrített levegővel hajtott pneumobil elkészítésére egymillió forint sem elég.
Május 4-én mutatta meg támogatóinak és tanárainak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem formulaautó-építő csapata, hogy mi lett az egyéves munkájuk eredménye.
Ezzel a járművel akarnak Formula Student versenyt nyerni idén a BME-sek |
– Az új autónk 225 kg-os, ha a szabályoknak megfelelő teljesítménykorlátot nézzük, akkor 2,1 kg/Le a tömeg/teljesítmény aránya. Négy, kerékagyra szerelt elektromotor hajtja, melyek egyenként 21 Nm-t tudnak leadni, amit a tengelycsonkállványokban elhelyezkedő bolygómű 327 Nm-re növel – ennyi jut tehát minden egyes kerékre. 7,5 " széles gumikkal támadunk idén, melynek köszönhetően pilótáink számára nagyobb tapadás áll majd rendelkezésre a pályán. Végsebességünk 110 km/h körül van, az autó hajtásának rendszerfeszültsége 600 V. A 100 km/h-s sebességet 2,9 másodperc alatt érjük el. Az akkumulátor egy 6,2 kWh-s energiatároló egység, amely 55kg-ot nyom. A motorokat és motorvezérlőket vízzel, az akkumulátort levegővel hűtjük. A kerekeket kettős-kersztlengőkaros futómű köti össze a vázzal elöl és hátul is, ami egy karbon-kompozit monocoque, acél bukókeretekkel – magyarázta Sipos Gábor csapatkapitány.