Elemzések Ezeket az autókat éri meg legjobban eladni

Ezeket az autókat éri meg legjobban eladni

autopro.hu/B.B. | 2016.11.28 13:15

Ezeket az autókat éri meg legjobban eladni

Elég vegyes a kép, ha az új autókra szakosodott kereskedések teljesítményét nézzük. Egy most először elkészített statisztika szerint a Toyota és a Honda örülhet, sokan viszont derék mínuszban állnak.

Hirdetés

Fény derülhet az autókereskedők működésének eredményességére, hiszen egy új statisztikai számítás a kimondottan a forgalmazók értékesítéseinek összehasonlítását teszi lehetővé. A kimutatást készítő Haig Partners szerint eddig előfordult, hogy egy-egy értékesítő vezetősége nem tudta száz százalékosan megítélni, hogyan szerepel versenytársaihoz képest. A floridai vállalat ezért úgy tervezi, ezentúl rendszeresen elvégzi a vizsgálatokat, melyek a gyártók és a forgalmazók közti kapcsolatot is hatékonyabbá tehetik.

Az elemzés során az egyes értékesítéssel foglalkozó cégek bevételeinek számszerű és százalékos változását is kimutatják. A Haig Partners 4100 piaci szereplő bevonásával készített statisztikája a legalább száz partnerrel, vagy legalább 20 százalékos franchise-operációval működő cégek január és szeptember közti adatait vette alapul.

Márka Becsült 2016-os profit/franchise (millió dollár) Változás (%)

Jaguar/Land Rover

3,3 4
Lexus 3,2 -20
BMW 3,2 -7
Toyota 2,5 9
Honda 2,1 4

Audi

1,3 -13
Infiniti 1,3 -20
GM 1,2 -1
Subaru 1,2 -2
Nissan 1 -23
Ford-Lincoln 1 -15
Hyundai 0,7 -7
Kia 0,6 -17

Néhány pozitív változást leszámítva egész nagy gyártók értékesítési partnerei is komoly mínuszban zártak. Az autonews.com szerint a legnagyobb meglepetést a JLR hozta, hiszen viszonylag kis méretéhez képest ez a gyártó biztosítja a legnagyobb profitot az eladóknak.

A luxusmárkák jelentős nyeregéscsökkenése a fogyasztók vásárlási szokásainak (SUV-"őrület") köszönhető, hiszen így a forgalmazók a készleten lévő modellekre gyakran csak jelentős árengedmények felkínálásával találnak vevőt. A legkisebb újdonságot valószínűleg az olcsó, nagy szériás modelleket kínáló gyártók (Kia, Hyundai) viszonylag alacsony profitja jelentette - a vizsgált időszakban százalékos arányuk a luxuskategóriához hasonlóan romlott.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink