Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezeket az autókat éri meg legjobban eladni
Elég vegyes a kép, ha az új autókra szakosodott kereskedések teljesítményét nézzük. Egy most először elkészített statisztika szerint a Toyota és a Honda örülhet, sokan viszont derék mínuszban állnak.
Fény derülhet az autókereskedők működésének eredményességére, hiszen egy új statisztikai számítás a kimondottan a forgalmazók értékesítéseinek összehasonlítását teszi lehetővé. A kimutatást készítő Haig Partners szerint eddig előfordult, hogy egy-egy értékesítő vezetősége nem tudta száz százalékosan megítélni, hogyan szerepel versenytársaihoz képest. A floridai vállalat ezért úgy tervezi, ezentúl rendszeresen elvégzi a vizsgálatokat, melyek a gyártók és a forgalmazók közti kapcsolatot is hatékonyabbá tehetik.
Az elemzés során az egyes értékesítéssel foglalkozó cégek bevételeinek számszerű és százalékos változását is kimutatják. A Haig Partners 4100 piaci szereplő bevonásával készített statisztikája a legalább száz partnerrel, vagy legalább 20 százalékos franchise-operációval működő cégek január és szeptember közti adatait vette alapul.
Márka | Becsült 2016-os profit/franchise (millió dollár) | Változás (%) |
Jaguar/Land Rover |
3,3 | 4 |
Lexus | 3,2 | -20 |
BMW | 3,2 | -7 |
Toyota | 2,5 | 9 |
Honda | 2,1 | 4 |
Audi |
1,3 | -13 |
Infiniti | 1,3 | -20 |
GM | 1,2 | -1 |
Subaru | 1,2 | -2 |
Nissan | 1 | -23 |
Ford-Lincoln | 1 | -15 |
Hyundai | 0,7 | -7 |
Kia | 0,6 | -17 |
Néhány pozitív változást leszámítva egész nagy gyártók értékesítési partnerei is komoly mínuszban zártak. Az autonews.com szerint a legnagyobb meglepetést a JLR hozta, hiszen viszonylag kis méretéhez képest ez a gyártó biztosítja a legnagyobb profitot az eladóknak.
A luxusmárkák jelentős nyeregéscsökkenése a fogyasztók vásárlási szokásainak (SUV-"őrület") köszönhető, hiszen így a forgalmazók a készleten lévő modellekre gyakran csak jelentős árengedmények felkínálásával találnak vevőt. A legkisebb újdonságot valószínűleg az olcsó, nagy szériás modelleket kínáló gyártók (Kia, Hyundai) viszonylag alacsony profitja jelentette - a vizsgált időszakban százalékos arányuk a luxuskategóriához hasonlóan romlott.