Elemzések Ez történt a 4. héten a magyar járműiparban

Ez történt a 4. héten a magyar járműiparban

autopro.hu | 2015.01.23 17:02

Ez történt a 4. héten a magyar járműiparban

Itt az új magyar autó, vezetői személycserék a beszállítóknál, kifakadás az ekáer miatt az OEM-eknél. Megzuhant az euró, erősebb motort kap az elektromos kukásautó. 8 milliárdos francia beruházás mellett újabb dél-koreai vállalat érkezhet. Drágult a benzin!

Hirdetés

Gyártók

Amolyan klasszikus párossal indítottuk a hetet, hiszen a legutóbbi összefoglalóban is szerepelt mind a Magyar Suzuki, mindaz ekáer témája. Most egymásra talált a két szereplő, és igen beszédes – nem utolsósorban kimagasló olvasottságot hozó – cikk lett a végeredmény.

CLA Shooting Brake, az új német-magyar modell

A héten a prímet mégsem a japánok, hanem az egyik német autógyártó vitte: hivatalosan is legördült ugyanis a gyártósorról az első Mercedes-Benz CLA Shooting Brake modell, amelyet kizárólag hazánkban gyártanak. Nem csupán a miniszterelnök, hanem mi is ott voltunk a helyszínen, s ha már így tettünk, a fényképezőgépet sem hagytuk otthon. Itt tekinthető meg gyárlátogatásunk látványos végeredménye.

Az ekáer jelen formájában sok vállalat türelmét próbára teszi – az Audi Hungaria ügyvezetője sem tartotta meg magának a szakmai véleményét. Thomas Faustmann szakportálunknak nyilatkozva úgy fogalmazott: a rendszer nem támogatja, éppenséggel gyengíti a versenyképességet.

Az Audinak sem tetszik az ekáer - Thomas Faustmann ügyvezető részletesen megindokolta szakportálunknak, mi a gond a rendszerrel

A valaha autókat is gyártó, negyedik hazai márka, az Opel pozitív témát szolgáltatott: kiemelkedő évet zárt a gyártó 2014-ben Magyarországon. Szentgotthárdon beindult a harmadik motorcsalád, a kis benzines erőforrás sorozatgyártása, 2015 pedig újabb motorváltozatokat, megugró gyártási számokat és gyarapodó létszámot ígér.

Beszállítók

A Bosch lett a hónap beruházója 2014 decemberében. Az elismerést januárban adta át a nemzetgazdasági miniszter. Új vezető áll az Alcoa magyarországi vállalata élén. Katus István lett a beszállító országigazgatója is.

Bíró Attila lett a Knorr-Bremse hazai első embere

Hasonló a helyzet a Knorr-Bremse esetében: ott Lepsényi Istvánt Bíró Attila váltotta az ügyvezető igazgatói székben.

Idén ünnepelni készül az Allison váltógyártó - cikkünkből kiderül, mi ad okot a különleges események és tevékenységek sorozatára.

Visszatért a válság előtti szintre a hazai gumiabroncs-értékesítés. 2014-ben az előző évhez képest 11,5 százalékkal növekedtek az eladások.

8 milliárd forintos beruházásba fog Ajkán a francia Le Bélier autóalkatrész-gyártó vállalat. A cég a bejelentést a kormánnyal megkötött stratégiai együttműködési megállapodás aláírásához időzítette.

8 milliárd forint - ennyit fektet be ezúttal hazánkban a Le Bélier

Újabb dél-koreai cég települhet hazánkba – noha lassan hagyományos módon egyelőre alig tudni valamit a tervezett beruházásról. A sajtóhírekben Páty és Komárom neve is feltűnik...

Szolgáltatók

Szolnokot legkésőbb 2020 végétől gyorsforgalmi úton lehet majd elérni a fővárosból az M5-ös, a 405-ös valamint az M4-es útvonalon keresztül. Legalábbis ezt jelentették be ezen a héten.

A Magyar Nemzeti Bank a Pallas Athéné Közgondolkodási Program részeként alapítványi formában működő vállalkozói innovációs tudásközpontot hoz létre.

Ilyen is rég történt: drágult a benzin. A csekély, 3 forintos emelkedés a szaúdi uralkodó halálával függhet össze – az olajár legalábbis egyes elemzők szerint emiatt emelkedett szerényen.

Az ekáer még mindig slágertéma, sajnos. Ahogy arra az év kezdetén is utaltunk, több vállalat és szervezet mellett, velük egybehangzóan a DUIHK, vagyis a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara is kifogásolja a rendszer jelenlegi módon történő bevezetését. Kezd egyre komolyabbá válni az ügy...

A Renault regionális raktárbázisa is kárvallottja lenne az elektronikus fuvarlevelesdinek

Olyannyira, hogy már a szolgáltatók is kongatják a vészharangot: a Renault győri raktárbázisának logisztikai és üzemeltetési vezetője is megszólalt a témában.

Úgy tűnik, nem hiábavaló a vélemények határozott kifejtése, ugyanis érzékelhetően eljutott a döntéshozókig a sok visszajelzés. A kormány – belátva a tévedéseket – módosított az útdíj rendszerén, ugyanaznap eltolták az ekáer élesítésének dátumát is egy teljes hónappal. Mindezzel kapcsolatban ismét közreadtunk egy publicisztikát, amelyben rámutattunk a témát illető biztató jelekre.

Napelemparkot avattak Berettyóújfalun. A létesítmény évente 680 megawattóra villamos energia termelésére képes, ami 240 háztartás éves szükségletét elégíti ki.

Techtogether, mérnökképzés

A BME hatodik alkalommal megrendezett robotautó versenyét hatalmas fölénnyel nyerte meg pont az a csapat, amely háromfős teamek ellen duóban vette fel a harcot. Ez több mint elég indok egy interjú elkészítésére.

Aki tud, az tud - interjút készítettünk a legjobb robotautóépítő csapat képviselőjével

Szombathelyen gőzerővel zajlik a gépészmérnöki duális képzés beindítása. A folyamat látványos, legalábbis látványterves szakaszba érkezett, meg is mutatjuk a(z egyetem)városfejlesztési koncepció részleteit.

Már javában futja a tesztköreit az az elektromos kukásautó, amelyet a Debreceni Egyetemen fejlesztettek, mérnökpalánták bevonásával. Most ismét a felsőoktatási intézmény bázisán pihen a jármű, hiszen erősebb motort kap. Az eddigi tapasztalatokról beszélgettünk a projektben részt vevő fejlesztőmérnökkel.

Sok fejlesztést pakoltak a járműbe - a tipikus "kukás zaj" kimaradt belőle

A Kaposvári Egyetemen szintén indul gépészmérnöki képzés – a kétéves előkészítő munkában a Dunaújvárosi Főiskola, a Somogy Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (SKIK) és több vállalkozás is részt vett.

Gazdaság

Nagy bejelentésre várt a kontinens gazdasága ezen a héten: január 22-én az Európai Központi Bank (EKB) ugyanis bejelentette, milyen mentőcsomaggal próbálják kimenteni válságos pénzügyi helyzetéből az euróövezetet. Mielőtt Mario Draghi elnök kiállt volna a nyilvánosság elé, megkérdeztünk két elemzőt a múlt heti franksokk okáról, s arról, mi vár a forintra, az euróra, s ezek fényében mire készüljenek a vállalatok.

András Bence (képünkön) a Portfolio markogazdasági elemzője, és Török Zoltán, a Raiffeisen vezető elemzője igen hasonlóan látja a devizapiac várható tendenciáit

Csütörtökön aztán kiderült, hogy havonta 60 milliárd eurós kötvényvásárlásba kezd az EKB, a tervek szerint 2016 szeptemberéig folytatják ezt a gyakorlatot majd. Az EAPP, vagyis Expanded Asset Purchase Program nem aratott osztatlan sikert a piacon. Londoni elemzők szerint ugyanis az intézkedés önmagában kevés a súlyos helyzet megoldására.

Annyi bizonyosan látszik, hogy a forint erősödéssel reagált az elmúlt napok bejelentéseire, legalábbis a gyengülő euróval szemben. Emlékeztetnénk olvasóinkat, hogy az általunk megkérdezett elemzők szerint az átmeneti kilengések után a 315-320-as sávban mozoghat majd a forint, tehát érdemes türelmesen, nyugodtan szemlélni a grafikonokat. Mindenesetre a hét végét igen erősen zárta a magyar fizetőeszköz a referenciavalutához képest: pénteken délután a 310-es szint alá süllyedt a mutató. A jövő héten sem fog tétlenkedni a pénzvilág, ez kockázatmentesen borítékolható.

Az EUR/HUF árfolyam mozgása a 4. héten (portfolio.hu)

Kiemelt Partnereink