Elemzések Bővül a Takata miskolci üzeme - ez történt a 26. héten

Bővül a Takata miskolci üzeme - ez történt a 26. héten

Wurmbrandt András | 2017.07.03 09:44

Bővül a Takata miskolci üzeme - ez történt a 26. héten

Miközben a Takata csődvédelmet kért Japánban és az Egyesült Államokban, a miskolci leányvállalat további 200 embert vesz fel. Eközben a BorgWarner bejelentette, 600 új munkahelyet teremtenek Oroszlányban. Ez volt a hét a magyar járműiparban.

Hirdetés

Beszállítók

A mögöttünk lévő hét inkább szólt a beszállítókról a magyar járműipar tekintetében, mint a gyártókról. Itt van mindjárt a Takata: miközben a légzsákbotrányát nyögő autóalkatrész-beszállító vállalat csődvédelmet kért Japánban és az Egyesült Államokban, Miskolcon működő leánya további 200 emberrel növeli 1400 fős dolgozói létszámát.

Az amerikai BorgWarner három oroszlányi üzemében három év alatt 600 új munkahelyet teremt, 15 milliárd forintos beruházással. A turbófeltöltőket gyártó üzemben 1100 ember dolgozik, a gyár 2016-os éves árbevétele 135 milliárd forint volt. A BorgWarner csoport összesen 1600 embert foglalkoztat Oroszlányban.

Saját magának képez elektronikai technikusokat a győri Melecs: a beszállító is csatlakozott a duális képzés rendszeréhez, szeptembertől nyolc diák kezdi meg gyakorlatát a vállalatnál. Ha egyeznek a célok, a későbbiekben gyakornokból elektrotechnikai munkatárssá válnak.

Új, 1200 négyzetméteres csarnokkal bővült a bőrbevonatú autóalkatrészeket gyártó bonyhádi Schäfer-Oesterle Kft. üzeme, amelyet a Völgységi Ipari Parkban adtak át. Az 1976-ban alapított, az autóipari alkatrészek bőrrel való bevonására specializálódott német Schäfer-Oesterle csoport termékeit németországi, valamint a 2005-ben alapított magyar leányvállalat bonyhádi gyárában állítják elő, amelynek vásárlói közé tartozik az Audi, a BMW, a Lamborghini, a Porsche, a Rolls-Royce és a Bentley is.

A csőd széléről a a legnagyobb beszállítók közé küzdötte fel magát a Salgglass. Kugler Gábor 2008-ban a válság kitörésekor vette át az üveggyár ügyvezetői posztját: elhagyta a korábbi fő csapásirányokat és az autóipar felé fordult. Interjú.

Mándli Pétert nevezték ki 2017. július 1-i hatállyal a BPW szombathelyi gyárának ügyvezetőjévé Brumbauer József utódaként.

Szolgáltatók

Elektromos villámtöltő-hálózat kiépítésére kap csaknem 19 millió euró támogatást a Mol-csoport, az E.ON-csoport a HEP, PETROL, a BMW-csoport és a magyarországi Nissan-leányvállalat konzorciumának Next-E projektje – közölte honlapján az Európai Bizottság.

A Waberer´s International Nyrt. részvényeinek értékesítési árát 5100 forintban határozták meg, miután június 29-én lejárt a részvényértékesítés ajánlati időszaka – közölte a társaság.

Oktatás

A teljesítményelektronikát oktató képzés tekintetében lemaradt az ország, pedig enélkül nem fognak működni az elektromos járművek – többek között erről beszélt lapunknak adott interjújában Dr. Fodor Dénes, a Pannon Egyetem Mérnöki Kara Gépészmérnöki Intézetének vezetője. A Techtogether mérnökversenyen szereplő járműépítő csapatuk kapcsán pedig elmondta, most egy napenergiával működő hajó építésén dolgoznak.

Techtogether

A győri Formula Student csapat idén négy versenyen áll rajthoz, melyek közül az egyiket a versenysorozat legnehezebb megmérettetéseként tartanak számon. A Széchenyi István Egyetem kampuszán támogatóik, oktatóik, barátaik és a sajtó jelenlétében mutatták be, milyen járművel vágnak az idei szezonnak.

Trend

Az autonóm közlekedéssel kapcsolatos etikai kérdéseket vizsgáló, Németországban létrehozott speciális bizottság június 20-án nyilvánosságra hozta eddigi tevékenységének eredményeit. Arra az álláspontra jutottak, hogy veszélyes közlekedési szituációban az emberi élet védelme élvezi a legmagasabb prioritást. A rendszerek programozása során az állatokban és tárgyakban keletkező károk másodlagosak a személyi sérülésekkel szemben. A helyzet megítélése azonban bonyolultabb akkor, ha emberi élet áll emberi élettel szemben.

Gyártósor

Elviselhetetlen forróság: riportunkban utánajártunk, hogyan védekeznek a hőség ellen a gyártósorok mellett?

A Paul Horn GmbH 1969 óta fejleszt és gyárt beszúró-, hosszeszterga- és horonymaró-szerszámokat, amelyek a piac élvonalában találhatók. Termékeik alkalmazási területei széleskörűek, az autóipartól és beszállítóiparától kezdve a gépgyártáson, a repülés- és űrhajózás-technikán, a hidraulikán/pneumatikán, az ékszeriparon keresztül az orvosi technikáig terjednek. A magyarországi viszonteladói képviselet értékesítési vezetőjével beszélgettünk.

Elemzések

A magyar háztartások által használt gépkocsik átlagéletkora 13,7 év. Egy reprezentatív felmérés szerint a magyarok 72 százaléka 10 évesnél idősebb autóval közlekedik, a lakosság által használt gépkocsiknak csupán 7 százaléka nevezhető újnak, azaz legfeljebb 5 évesnek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink