Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
590 ezer forintot buknak minden eladott autón
Nem jó most Oroszországban autóértékesítőnek és importőrnek lenni, minden egyes eladott új autón a gyártók 1900 eurót, azaz 590 ezer forintot buknak.
Mivel az autógyártók nem tudják olyan ütemben drágítani autóikat, amilyen ütemben az orosz fizetőeszköz romlik a valutákkal, szemben hatalmas veszteségeket kénytelenek elszenvedni a zuhanó orosz piacon. Már annyira nem is akarnak eladni, miután az oroszországi járműértékesítők szötvetségének adatai szerint autónként 1900 eurót buknak az üzleten.
Az Opel a múlt héten jelentette be, hogy kivonul az orosz piacról, de jelentősen veszít teret a Volkswagen, a Renault és a Ford is, összesen mintegy 900 millió dollár értékben. Nagy csalódás ez a gyártóknak, hisz 2011-ben még maga Vladimir Putyin jelentette be, hogy a következő évben az oroszok megelőzik Németországot és a legnagyobb piac lesznek Európában. Februárban 38 százalékot estek az eladások, de a legtöbb vélemény szerint ez még csak a kezdet.
Kiszállni könnyű, de visszatérni nagyon nehéz - vélik a szakemberek. A Ford még küzd a maradással, de sok kereskedését bezárta, illetve más márkákkal osztotta meg. Vesztett versenyképességéből a PSA-csoport és a Honda is, miközben a kínai gyártók előtérbe kerülnek olcsóbb áraikkal. Az egyetlen kiút a válságból a helyi gyártás, így várhatóan mind több modell kerül orosz gyártósorokra.
Már az orosz kormányzat is felismerte a bajt és lépni kényszerült. A napokban egy 10 milliárd rubeles, mintegy 150 millió eurós (közel 50 milliárd forint) állami segítségvállalást jelentettek be, amellyel az orosz autóipar szereplőit támogatják átmenetileg. Részletek még nem ismertek, de a cél a gyártás biztonságának és a munkahelyeknek a fenntartása.
Előrejelzések szerint az orosz piac idén újabb 27 százalékkal zsugorodhat, ami további 80 ezer munkahely elvesztésével (gyártás és kereskedelem együtt) járhat.