Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar rekord a 28. Shell Eco-marathon Europe versenyen
Ismét magyar rekorddal zárult a 2012-es Shell Eco-marathon Europe verseny: a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata 2696 kilométeres eredménye az előkelő második helyre volt elég. Az UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem szintén második lett a napelemes kategóriában.
A 28. Shell Eco-marathon Europe versenyt az idén május 17-19. között rendezték meg Rotterdamban. Több mint 200 csapat vett részt 24 országból. Az esemény kísérőrendezvényein az érdeklődők tájékozódhattak a jövő energetikai megoldásairól.
A kecskeméti csapat egyetlen liter benzinnel el tudna jutni Norvégia legészakibb pontjától egészen Milánóig. Az örök ellenfél, a Microjoule-La Joliverie csupán 137 kilométerrel többet, 2833 km-t teljesített a Prototípus kategóriában.
„Sokan kérdezik tőlünk, vajon mi lesz a jövő üzemanyaga. Az én válaszom mindig az, hogy a mérnökeink, hiszen ők azok, akik majd megtalálják a választ. Ez a verseny nagyon jó lehetőség mindannyiunknak, hogy a jövő legjobb alternatív üzemanyagát keressük” – mondta Bagány Mihály, a Kecskeméti Főiskola felkészítő tanára.
Az UrbanConcept kategóriában induló győri Széchenyi István Egyetem második lett a napelemes kategóriában 85 km/kWh-s teljesítménnyel.
„Az időjárás nagyon gyorsan változott a verseny alatt, sok szerencse is kellett ahhoz, hogy napsütésben menjünk a pályára. Végül az utolsó versenynapon sikerült is mérhető eredményt elérnünk, aminek nagyon örült a csapat, ráadásul 121,7%-os pozitív energiamérleggel zártuk a versenyt” – mondta Pup Dániel csapatmenedzser.
A Pécsi Tudományegyetem és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapatai szintén remekeltek a Prototípus kategóriában, előbbi 86 km/kWh eredménnyel zárta a versenyt a középmezőnyben az utolsó napon, míg a középiskolások remek munkájának gyümölcse a 19. helyezést hozta meg a csapatnak, 175 km/kWh teljesítménnyel.
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a diákok saját erőből, rekordidő alatt tudtak egy olyan járművet építeni, ami nemcsak, hogy átment gond nélkül a technikai ellenőrzésen, hanem értékelhető eredményt ért el a csapat egy nagyon nehéz mezőnyben. Nagyon sok tapasztalatot szerzetünk, amit majd megpróbálunk minél jobban hasznosítani a jövő évi felkészülés során” – mondta Csorba János felkészítő tanár.
Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara idén sajnos nem tudott mérhető eredményt produkálni motorhiba miatt.
A Shell Eco-marathon Europe-ról
A Shell Eco-marathon a világ egyik leginnovatívabb és kihívásokkal teli diákverseny. Évente szervezik Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában. A középiskolai és főiskolai/egyetemi diákok a világ minden tájáról érkeznek, hogy megtervezzék, megépítsék és versenyezzenek energiatakarékos járműveikkel. A verseny győztese az, aki a legnagyobb távot teszi meg 1 kWh vagy 1 liter üzemanyaggal. Ez az esemény kitűnő találkozási pont a jelen és a jövő vezetőinek, akiknek szenvedélye az olyan fenntartható megoldások keresése, melyek megfelelnek korunk energetikai kihívásának. A Shell Eco-marathon fontos részét képezi a Shell fenntartható mobilitással kapcsolatos tevékenységeinek. |