Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Opel is beszáll az olcsó e-autók versenyébe
2024.04.29 16:16Különleges együttműködést jelentett be a Nio és a Lotus
2024.04.29 15:222035 után is gyártana hagyományos autókat a Škoda
2024.04.29 13:23Nincs elég e-autós töltő az EU céljaihoz
2024.04.29 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hisashi Takeuchi: A Suzuki nem lesz a 11. "leány" a Volkswagennél
- El kell kezdenem németül tanulni, pedig eléggé elfoglal a magyar nyelv elsajátítása is - mondta angolul a japán Hisashi Takeuchi, az esztergomi székhelyű Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: egyenrangú partnernek tartja az anyacég, a Suzuki Motor Corporation a Volkswagen csoportot, amely megvásárolta a Suzuki-részvények 19,9 százalékát.
Immár négy esztendeje évnyitó sajtóvacsorán találkoznak a Magyar Suzuki Zrt. vezetői az újságírókkal. Az idén Budapesten, az Aranyszarvas étteremben a Volkswagen és a Suzuki sajátos együttműködéséről esett a legtöbb szó.
- Mint a világsajtóban olvasható volt, 2 milliárd euró értékben vett a Volkswagen konszern Suzuki-részvényeket, és nagyjából feleekkora nagyságrendben vásárolt a Suzuki Motor Corporation Volkswagen-részvényt. Stratégiai együttműködésről van szó. - magyarázta Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója. Hangsúlyozta: természetesen a Suzuki nem lesz a 11. "leány" a Volkswagennél. A kapcsolat a kölcsönös előnyökön alapul. A környezetbarát, hibrid, elektromos autók esetében a németek segítik a japánokat, akik az ázsiai, ezen belül elsősorban az indiai piac felé irányuló német érdeklődéshez járulnak hozzá hasznos információkkal, ötletekkel.
Hisashi Takeuchi |
- Nagyon fontos, hogy a Magyar Suzuki Zrt. a rendkívüli autóipari válság idején talpon maradt - emelte ki a vezérigazgató. - Immár 13. éve vagyunk piacvezetők Magyarországon, és ezt szeretnénk tartani ebben az évben is. Igaz, hogy a magánvásárlások száma drasztikusan csökkent, de a flottaértékesítés növekedett.
Nincsen szó a dolgozók és a beszállítók leépítéséről
Jelentős létszámcsökkentésre kényszerült a Magyar Suzuki Zrt. még 2008 decemberében: csaknem 1200 dolgozótól váltak meg. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy azóta is két váltásban dolgozik a két csoport, a tervezett legyártandó autók száma az idén 180 000.
- A természetes fluktuáció megvan a mintegy 3500 dolgozónknál, újabb elbocsátásokra nem kell számítani - mondta Takeuchi. - Azóta is ugyanazokkal a beszállítókkal dolgozunk, hiszen ugyanazokra az alkatrészekre van szükségünk. Továbbra is számítunk a beszállítóinkra, folyamatos a kapcsolattartás velük.
"Roncsautóprogram! Más lehetőség nincs!"
Dr. Urbán Lászlónak, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettesének azt mondta elődje a váltás idején, még a válság előtt: Beülhetsz a kényelmesbe! Hát... - nem így történt. A szakember nem részletezte a válság riasztó számait, csak egy példát említett. A világon három évvel ezelőtt 130-140 millió gépkocsit adtak el, tavaly pedig mindössze ennek a 40 százalékát. Ugyanakkor a Magyar Suzuki teljes lehetséges kapacitásának 60 százalékát gyártotta Esztergomban, 180 000 gépkocsit. Jelentős az előrelépés a Kutatás + Fejlesztés területén is.
- Mindenkit kérek arra, segítsen nekünk, segítsen a leendő vásárlóknak abban, hogy legyen végre-valahára Magyarországon is roncsautóprémium-program - mondta dr. Urbán László. - Más lehetőség nincs, csak így vásárolnak majd a magánszemélyek olyan mennyiségben gépkocsikat, ami már közelít egy minimálisnak is nevezhető elváráshoz.