Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb 85 millió Takata-légzsákkal lehet gond
Csak az Egyesült Államokban további több tízmillió autót kell átvizsgálnia a beszállítónak, miután az NHTSA szigorúbb lépésre szánta el magát.
Valószínűleg a legutóbbi, március végi halálos baleset miatt keményített be az amerikai közlekedési hatóság, ugyanis a beszállító körül kialakult botrány legújabb fejleményeként csak az Egyesült Államokban további 85 millió légzsákot kell átvizsgálnia a Takatának, amennyiben nem tudja bizonyítani, hogy azok biztonságosan működnek. A folyamat várhatóan nem zárul le gyorsan, mivel egy 2015-ös megállapodás szerint a légzsákok gyártója 2018 végéig bizonyíthatja termékei megbízhatóságát.
85 millió légzsák csak az USÁ-ban - a teljes iparág összefogására szükség lenne a veszély mielőbbi elhárításához |
A Takata eddig 14 autógyártó 28,8 millió autójában orvosolta a hibát, s bár a Reuters már februárban 70 és 90 millió közé tette az országban az érintett légzsákok számát, továbbra sincs garancia arra, hogy a problémás járművek száma nem emelkedik tovább.
Szintén a Reuters februári adataiból derül ki, hogy a Takata 2000 és 2015 között világszerte 260-285 millió légzsákot szállíthatott a különböző autógyártóknak, vagyis az Egyesült Államokon kívül további 175-200 millió veszélyes alkatrész lehet még a gépkocsikban.