Beszállítók Válság előtti szinten a hazai gumiabroncs-értékesítés

Válság előtti szinten a hazai gumiabroncs-értékesítés

autopro.hu | 2015.01.22 13:27

Válság előtti szinten a hazai gumiabroncs-értékesítés

Magyarországon 2014-ben több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek a gyártók, amely meghaladta a 2008-as év eladásait. 2013-hoz képest tavaly a gyártói képviseletek eladásai 11,5 százalékkal nőttek.

Hirdetés

– A forgalomnövekedés jelentős részét a középkategóriás termékek (Quality) 14,9 százalékos bővülése eredményezte, de 9,3 százalékkal a prémiumkategóriás és 10,8 százalékkal az alsókategóriás (Budget) szegmensbe tartozó abroncsok eladásai is növekedtek – mondta el Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. – Idények tekintetében a nyári abroncsok forgalma 14,6 százalékkal, a téli abroncsoké pedig 8,6 százalékkal nőtt.

2013-hoz képest, de az továbbra is igaz, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók.

– A 2015-ös év a gumiabroncs-kereskedők számára további bővüléssel kecsegtet, habár ennek mértéke várhatóan nem fogja meghaladni a tavalyi 10 százalék körüli növekedési szintet. A pozitív hatások között fontos megemlíteni a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyag árának csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is. Az enyhe ősz a kereskedőknek okoz némi nehézséget, a téliabroncs-készleteik mértéke jellemzően meghaladja az átlagos szintet. Becsléseink szerint a normál 10 százalék körüli mértékkel szemben ez most 15-20 százalékos. A magasabb raktárkészleteket ugyanakkor még csökkenthetik azon külföldre utazó autósok vásárlásai, akik az utolsó pillanatig várnak az abroncscserével, hiszen a környező országokban érvényes szabályozások szerint téli abroncsok nélkül komoly bírságokat kockáztatnak határainkon kívül.

A flották számára értékesített gumiabroncsok mennyisége a hazai piacon növekvő tendenciát mutat. Ez a szektor eddig csak a haszongépjármű-gumiabroncsok piacán volt jelentős, de mára a személygépjármű-abroncs piacán is egyre nagyobb igény tapasztalható. Emellett érdemes megemlíteni az internetes webáruházak piacélénkítő hatását is, mivel a fogyasztók a döntésük meghozatala előtt több webáruházat is felkeresnek tájékozódás céljából. A tényleges vásárlás továbbra is inkább személyesen történik, de az online értékesítés dinamikus növekedése tagadhatatlan. A Continental szakértői 10 százalékos szintre becsülik az internetes gumiabroncs-értékesítést a teljes hazai forgalomból.

A gumiabroncs-piacon is megfigyelhető, hogy ár- és akcióérzékenyek a magyar vásárlók, azonban a kereskedők véleménye és ajánlása jelentős súllyal esik latba az abroncs márkájának, valamint típusának kiválasztásánál. Érdemes megemlíteni az abroncstesztek (például ADAC, ÖAMTC, AutoBild) fontosságát is, amely a kereskedők és a végfelhasználók véleményét, így pedig a vásárlási preferenciáikat is segítik. Az erős verseny miatt a hazai piacon az utóbbi években átlagár-csökkenés volt jellemző, ami kedvező a vásárlók számára.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink