Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sofőr nélküli technológia a Hitachitól
A Hitachi Automotive Systems, a japán vállalat autóipari rendszereket fejlesztő üzletága egy sor új vezető nélküli technológia elkészítésén dolgozik, melynek részét képezi egy automatikus parkolási funkció is, amelyet a vállalat 2016-ban tervez piacra dobni.
A két hete Japánban tartott bemutatón demonstrált rendszerek között található automatikus ütközésmegelőző fékezési funkció, adaptív sebességtartó automatika, valamint elektronikus menetstabilizáló rendszer elektromos járművekhez. A Hitachi legújabb vezető nélküli technológiáját bemutató jármű képes a sofőr beavatkozása nélkül párhuzamos és merőleges parkolásra - írja az autonews.com.
A technológiai fejlesztések segíthetnek a Hitachinak, hogy visszaszerezze vezető pozícióját mint a jármű elektronikai rendszerek beszállítói között, amelyek kulcsfontosságú részét képezik a jövő járműveinek biztonsági rendszereinek. Kunihiko Ohnuma, a Hitachi vezérigazgatója egy nyáron nyilvánosságra hozott interjúban elmondta, hogy azt szeretné, hogy a japán vállalat lehetne az „elektromos és hibrid hajtásrendszerek császára“.
Technológiai csomagok
Az új rendszerek a Hitachi számos már most is elérhető technológiáját tartalmazzák. A Hitachi olyan rendszerekké szeretné alakítani a termékeit, amelyeket az autógyártók rugalmasan, számos modellhez fel tudnának használni. E csomagok népszerűségének kulcsa, hogy olyan funkciókat kínáljanak, amelyek a mindennapi autóhasználat során is használhatók és nem csupán vészhelyzet esetén aktiválódnak.
A Hitachi sofőr nélküli technológiáját bemutató jármű önállóan képes párhuzamos és merőleges parkolásra - fotó: autonews.com |
A Hitachi már 2016-ban szeretné megkezdeni az automata parkolás technológia értékesítését. A rendszer négy halszemoptikás kamera képét kombinálja a Hitachi szervokormány- és fékirányítási technológiájával. A bemutató során a Hitachi legújabb vezető nélküli technológiáját bemutató jármű önállóan képes volt párhuzamos és merőleges parkolásra. A rendszer továbbá felismerte az autó útjába kerülő akadályokat (pl. járókelőket) és megállította az autót, amíg az útvonal fel nem szabadult.
A Hitachi szerint a többi technológia is hamarosan előrhető lesz, ám a részletekkel egyelőre nem szolgáltak, illetve a cég vezetői nem hozták nyilvánosságra a lehetséges partnerek nevét.
A Hitachi által kínált technológiák egy másik kategóriája a vállalat úgynevezett fejlett vezetést segítő rendszere. A technológiai csomag tartalmaz egy szélvédőbe épített sztereo kamerát, négy halszemoptikás kamerát, egy központi kijelzőt, valamint motor-, kormány-, illetve fékvezérlést. E technológiák kombinációja lehetővé teszi a szembejövő autók érzékelését, illetve az ütközésmegelőző fékezést.
Adaptív sebességtartó rendszer
A Hitachi továbbá bemutatott egy nyomatékszabályzó technológiát, amellyel javítható kanyarodás során az úttartás a sebességtartó rendszer használata mellett. Tipikus használat során a kanyarodást gyakran hirtelen manőverek kísérik, melyek során a sofőr váratlanul fékezhet és kikapcsolhatja a sebességtartó rendszert.
A Hitachi új technológiája egy sztereo kamera és egy új szoftver segítségével folyamatosan figyeli az utat és kiszámítja a kanyarodáshoz szükséges kerékelfordulási szöget, valamint az oldalirányú gyorsulást. Az eredmény simább, stabilabb erőátvitel kanyarodás során.
A negyedik új technológia egy elektronikus menetstabilizátor rendszer elektromos járművekhez, melynek része egy részlegesen önzáró differenciálmű (LSD), amely jobb tapadást tesz lehetővé csúszós útfelületeken.
A Hitachi vezérigazgatójának célja, hogy a japán beszállító növelje a profitképességet és az elektromos technológiákra, biztonsági rendszerekre, nagy hatásfokú hajtásláncokra, valamint a fedélzeti információtechnikára összpontosítva feljebb kerüljön a beszállítói ranglétrán.
Ohnuma terve, hogy a 2016. március 31-gyel záruló pénzügyi évre a vállalat globális értékesítésből származó bevételeit 12 százalékkal 9,34 milliárd dollárra (kb. 2200 milliárd forint) növelje az idei pénzügyi évben jegyzett 8,75 milliárd dollárról (kb. 1900 milliárd forint). A vezérigazgató szeretné, hogy a vállalat több Japánon kívüli partnert szerezzen magának. Ohnuma célja, hogy a mostani 53 százalék helyett 2016-ra a külföldi vásárlók a Hitachi globális bevételeinek 60 százalékát tennék ki - írja az autonews.com.