Beszállítók Mit titkol a Delphi?

Mit titkol a Delphi?

autopro.hu/G.I. | 2016.04.14 10:28

Mit titkol a Delphi?

Azt nem, hogy 48 voltos hibrid hajtásrendszert fejlesztett a beszállító. Nagy piaca lehet a hatékonyabb, környezetbarátabb lítium-ion akkumulátoroknak.

Alacsonyabb emissziós érték elérése, a teljesítmény feláldozása nélkül – ez az egyik aktuális központi kihívás a járműipari fejlesztők számára. A Delphi április 13-án lebbentette fel a fátylat új, 48 voltos rendszeréről, amely a közeljövő korszerű hajtáslánc-koncepióinak egyik ígéretes megoldását jelentheti.

– Nem egyszerűen arról van szó, hogy újragondoltuk az elektromos architektúrát, ezúttal a szoftverek diadaláról is beszélhetünk – nyilatkozta az új rendszer bemutatóján Jeff Owens, aki a technológiai fejlesztésekért felel a vállalatnál. – Olyan intelligens megoldást dolgoztunk ki az erőátvitelre, az adatmenedzsmentre és az elektronikus jelek továbbítására vonatkozóan, amely az üzemanyag hatékonyabb felhasználása mellett kimagasló vezetési élmény elérést teszi lehetővé, hozzájárul továbbá az aktív biztonsági segédletek magasabb szintű alkalmazásához, az autón belüli eszközkapcsolati lehetőségek is gazdagabbak lehetnek – tette hozzá a menedzser.

A feltételes módot az indokolja, hogy sok múlik az autógyártókon, akik majd alkalmazni fogják a Delphi új rendszerét. A beszállító szerint 18 hónapon belül akár piacra is kerülhet a most demonstrált technológia, ezt a kijelentést pedig arra alapozzák, hogy már két OEM vállalattal is együttműködnek az alkalmazást illetően. Hogy melyek ezek a gyártók, arról hallgat a cég. Beszédes részlet, hogy egy Honda Civic modell biztosította a keretet, amelyben bemutatták a 48 voltos hibrid koncepciót a nagyvilágnak.

Mely modellekben jelenhet meg elsőként?

A Delphi mindenesetre bízik benne, hogy nagy érdeklődésre tart majd számot a fejlesztésük: az autógyártók az alacsony emissziós érték, a vásárlók a vezetési élmény okán szerethetik majd meg az ilyen hibrideket a beszállító szerint. Jeff Owens szerint 2025-ben már minden tizedik újonnan értékesített autó ilyen hajtásrendszerrel kerülhet forgalomba.

Kiemelt Partnereink