Beszállítók Minden ötödik abroncsot kidobjuk a rossz szabályozás miatt

Minden ötödik abroncsot kidobjuk a rossz szabályozás miatt

autopro.hu/B.B. | 2016.12.01 08:30

Minden ötödik abroncsot kidobjuk a rossz szabályozás miatt

Óriási összegeket veszítenek a fogyasztók azzal, hogy torz információk keringenek a gumiabroncsok használatával kapcsolatban. Jóval tovább lehetne használni őket.

Hirdetés

Több szakértő szerint is már négy milliméteres profilmélység alatt nyugdíjazni ajánlott a személykocsik gumiabroncsait, sőt sok országban szigorúan szabályozzák a kopott gumik cseréjét. Csakhogy a használati utasítás ilyen szintű leegyszerűsítése és az esetenként túlzó szabályozása gyakran több kárt okoz, mint hasznot: ez esetben óriási pluszkiadásokat és hulladékhegyeket.

A Michelin németországi vezetője, Jürgen John szerint statisztikailag nem mutatható ki, hogy az 1,6 milliméteres profilmélység rosszabb lenne, mint a 4 milliméteres. A Michelin egyenesen az ADAC-ot cáfolja meg, hiszen a közlekedésbiztonsági szervezet szerint a négymilliméternél kisebb barázdák esős időben már nem képesek megfelelő mennyiséget kiszorítani.

A gyártó szerint ha a német autósok 1,6 milliméternél cserélnék kocsijuk gumiszettjeit (jelenleg a nyári gumik már átlagosan 2,8-3, a téliek 4 milliméteres barázdákkal a hulladéklerakóba kerülnek), akkor a nyolcvanmilliós országban eurómilliókat takarítanának meg. Ezen felül persze az iparág nyersanyagfelhasználása és a keletkező hulladék is jóval kevesebb lenne.

John figyelmeztetett, az abroncsok életkorára viszont futásteljesítménytől függetlenül fontos odafigyelni: a legtöbb keveréket csak nyolcéves koráig biztonságos használni.

A vezető megszólalása után érdekes lenne az állami korlátozásokat is újragondolni: miközben a világ egyik legnagyobb abroncsgyártója a technológia fejlettségére hivatkozva a gumik hosszabb használatára bátorít, Ausztriában például már szabályt szeg, aki négy milliméternél kisebb barázdájú abroncsokkal indul útnak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink