Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Százezernél is több Priust hív vissza a Toyota
2024.04.18 11:21Szakmai programokkal ünneplik a Logisztika Napját
2024.04.18 10:16Nyugdíjba küldik Atlast, a hidraulikus humanoid robotot
2024.04.18 09:20Közel félmillió Fordot hívnak vissza
2024.04.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden ötödik abroncsot kidobjuk a rossz szabályozás miatt
Óriási összegeket veszítenek a fogyasztók azzal, hogy torz információk keringenek a gumiabroncsok használatával kapcsolatban. Jóval tovább lehetne használni őket.
Több szakértő szerint is már négy milliméteres profilmélység alatt nyugdíjazni ajánlott a személykocsik gumiabroncsait, sőt sok országban szigorúan szabályozzák a kopott gumik cseréjét. Csakhogy a használati utasítás ilyen szintű leegyszerűsítése és az esetenként túlzó szabályozása gyakran több kárt okoz, mint hasznot: ez esetben óriási pluszkiadásokat és hulladékhegyeket.
A Michelin németországi vezetője, Jürgen John szerint statisztikailag nem mutatható ki, hogy az 1,6 milliméteres profilmélység rosszabb lenne, mint a 4 milliméteres. A Michelin egyenesen az ADAC-ot cáfolja meg, hiszen a közlekedésbiztonsági szervezet szerint a négymilliméternél kisebb barázdák esős időben már nem képesek megfelelő mennyiséget kiszorítani.
A gyártó szerint ha a német autósok 1,6 milliméternél cserélnék kocsijuk gumiszettjeit (jelenleg a nyári gumik már átlagosan 2,8-3, a téliek 4 milliméteres barázdákkal a hulladéklerakóba kerülnek), akkor a nyolcvanmilliós országban eurómilliókat takarítanának meg. Ezen felül persze az iparág nyersanyagfelhasználása és a keletkező hulladék is jóval kevesebb lenne.
John figyelmeztetett, az abroncsok életkorára viszont futásteljesítménytől függetlenül fontos odafigyelni: a legtöbb keveréket csak nyolcéves koráig biztonságos használni.
A vezető megszólalása után érdekes lenne az állami korlátozásokat is újragondolni: miközben a világ egyik legnagyobb abroncsgyártója a technológia fejlettségére hivatkozva a gumik hosszabb használatára bátorít, Ausztriában például már szabályt szeg, aki négy milliméternél kisebb barázdájú abroncsokkal indul útnak.