Beszállítók Megerősítették: spanyolok vették meg a Magna helvéciai és esztergomi gyárát

Megerősítették: spanyolok vették meg a Magna helvéciai és esztergomi gyárát

Biró Csongor | 2015.04.17 11:55

Megerősítették: spanyolok vették meg a Magna helvéciai és esztergomi gyárát

A kanadai autóipari óriás beltéri üzletágát 525 millió dollárért megvette a spanyol Grupo Antolin autóipari beszállító. A spanyolok így a Magna helvéciai és esztergomi kárpitgyárát is megszerezték. Az információt az Autopro.hu megkeresésére a Magna kanadai sajtóosztálya is megerősítette.

Hirdetés

Ha a versenyhivatali hatóságok is jóvá hagyják az üzletet, létrejön a világ harmadik legnagyobb beltéri beszállítója. A spanyolok megduplázzák méretüket, a forgalmuk négy milliárd euróra nőhet. A Grupo Antolin a nemrég közzétett top 100 autóipari beszállító között a 93. 2,245 milliárd eurós bevételével. A vállalat forgalma 6,8 százalékkal, operatív eredménye 38 százalékkal nőtt 175 millió euróra, adózás előtti nyeresége (ebitda) 19 százalékkal 267 millió euróra nőtt 2013-hoz viszonyítva. A cég eddig egyike volt a top 10 beltéri beszállítónak és világelső volt a tetőkárpitok gyártásában. A családi vállalkozás középtávú terve, hogy a szektor első számú versenyzőjévé lépjen elő.

Jelentősen nő az új beltéri beszállító piaca, forgalma, nyeresége és létszáma

A most megkötött üzlet nem érinti a Magna ülésekkel foglalkozó üzletágát, 36 gyáregységre és 12 ezer dolgozóra terjed ki Európában, Ázsiában, Afrikában és Észak-Amerikában (Kanada, USA, Mexikó, Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Oroszország, Kína, Dél-Korea, Japán és Dél-Afrikai Köztársaság). 2014-en a Magna beltéri üzletága 2,4 milliárd dolláros forgalmat ért el. A Magna szóvivője szerint az üzlet véglegesítése az év harmadik negyedében várható.

Magyar autóba magyar kárpitok

A beltéri beszállítók piaca az utóbbi évben jelentősen átalakult, tavaly a mezőlakon is gyártó Johnson Controls a kínai Yangfeng Automotive Trim Systems vegyes vállalattal létrehozott Yangfeng Automotive Interiors cégbe mentette át üzletágát. A kínai-amerikai vegyes vállalat idén 8,5 milliárd dolláros bevételt vár, a következő években pedig 10 milliárd dollár felettit. A cégben a Yangfeng 70 százalékos, a Johnson Controls 30 százalékos részesedéssel bír. 2014-ben a Visteon is eladta beltéri üzletágát a Cerberus Capital Management tőkebefektető egyik vállalatának.

A helvéciai Magna mostantól Grupo Antolin lesz

2012-ben 5,6 milliárd forintos beruházással készült el a Magna Automotive Hungary Kft. Helvécián felépült üzeme, amelyhez a cég közel egymilliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert az Új Széchenyi Terv keretében. A Kecskemét melletti Helvéciára települt cég belső kárpitokat, csomagtartó-elemeket és ajtóborítást gyárt a Mercedes kecskeméti modelljeibe. Információink szerint a gyár közel 600 alkalmazottat foglalkoztat. A gyár illetékeseit nem sikerült megszólaltatnunk.

A Magnának Esztergomban is van gyára, a Plastimat Kft. főleg Suzukikhoz gyárt belső alkatrészeket: ajtó kárpitokat a Suzuki Swift, Suzuki Swift Sport, korábban a Suzuki SX4, Fiat Sedici, Suzuki Splash, Opel Agila modellekhez. Információink szerint az esztergomi üzemet is érinti a tulajdonoscsere, bár az üzemben nem tudtak a tranzakcióról. A Magna Esztergomban 130-140 embert foglalkoztat.

A két gyár eladását a Magna kanadai sajtóosztálya kérdésünkre megerősítette. Hozzátették, hogy a tranzakciót még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk.

A Grupo Antolin a térségünkben Pozsonyban, Zsolnán, Szebenben és Wroclawban üzemeltet gyárat.

Kiemelt Partnereink