Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyarországra is jöhet a Goodyear új gyára?
Bezárja angliai és egyik németországi gyárát az amerikai Goodyear abroncsgyártó. A termelést az európai, közel-keleti és afrikai régió meglévő gyáraiba viszik át.
A Goodyear Tire & Rubber Company, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb gumibroncs-gyártója, bezárja wolverhamptoni (Nagy-Britannia) keverék és újrafutózó gyárát és a termelést az európai, közel-keleti és afrikai régióba telepíti át. Ebben a térségben (EMEA) a vállalatnak tizenegy országban vannak gyárai és létesítményei, összesen tizenhét. A közelünkben, a szlovéniai Kranjban személy- és teherautó abroncsok (Dunlop, Sava márkák) készülnek, a lengyelországi Debicában is abroncsokat gyártanak, ahogy két törökországi üzem is gőzerővel termel. Ők lehetnek a bezárt gyárak befogadói.
Dunlop és Sava abroncsok vulkanizálása Kranjban |
A brit bezárás 360-390 munkahely megszűnésével jár együtt, ugyanakkor a vállalat 2017-től 30 millió dollár/év bevételnövekedéssel számol az átalakítás következményeként. A Goodyear Dunlop Tires Germany konszolidálja a jelenleg Wittlichben zajló személyautó abroncs gyártását meglévő, EMEA régióbeli gyárainak bevonásával.
A Goodyear második legnagyobb bevételi forrása a régió, de az erős dollár és a helyben termelő konkurensek (Michelin, Continental, Pirelli) jelentősen befolyásolják eredményességét.
A Goodyear világszerte 67 ezer dolgozót foglalkoztat, az átszervezés költsége megközelíti a 80 millió dollárt, amelyből 30 milliót ebben a negyedévben kell kiadniuk. A Goodyear tavaly bezárta a franciaországi Amiens-ben található üzemét és befejezte a traktorkerekek gyártását az EMEA régióban. Az akkori átszervezések 95 milliós veszteséget eredményeztek, a mostani átstrukturálás vége 2016-ban várható.