Beszállítók Magyarországon készül a Bridgestone legmodernebb gumiabroncsa (fotók)

Magyarországon készül a Bridgestone legmodernebb gumiabroncsa (fotók)

autopro.hu/W.A. | 2017.04.21 10:10

Magyarországon készül a Bridgestone legmodernebb gumiabroncsa (fotók)

Tatabányán készül a Bridgestone legújabb gumiabroncsa, amellyel defekt esetén akár 80 km is megtehető 80 km/órás sebességgel. A termékeinek 99 százalékát exportáló vállalat üzemlátogatás keretein belül mutatta be az innovációt. A programon kiderült az is, hogy a társaság tavaly jelentősen növelte árbevételét, a gyár kapacitásbővítésének második üteme pedig ez év végére befejeződik.

Hirdetés

A japán gumiabroncsgyártó tatabányai üzeme tavaly 34 milliárd forint árbevételt ért el, ami érezhetően több a 2015-ös 26 milliárdos összegnél. Minderről a vállalat ügyvezető igazgatója számolt be, aki beszélt a gyár kapacitásbővítéséről is. Topolcsik Melinda ezzel kapcsolatban kifejtette, a beruházás második üteme 2017 végére fejeződik be, ekkora egyébként a tatabányai üzemre fordított beruházási érték eléri a 150 milliárd forintot. A gyártást 2008-ban megkezdő vállalat 2013-ban még 361 fővel 1,8 millió gumiabroncsot gyártott 70 ezer négyzetméteren. Napjainkban 920-an 3,5 millió abroncsot állítanak elő, 2020-ra pedig már ezer munkatárssal és 7,2 millió autógumival számolnak, a gyár alapterülete pedig akkorra eléri majd a 147 ezer négyzetmétert. A cégnek egyébként 744 beszállítója van, ebből 519 hazai vállalkozás.

A tatabányai üzem a Bridgestone legfejlettebb technológiával felszerelt európai gyára, 270-féle abroncsot készítenek itt, amelyeknek 99,96 százalékát exportálják. A hagyományos gyártási technológiák mellett a világon csak három gyárban alkalmazott BIRD gyártósor is üzemel náluk, mely az alapanyagokból emberi kéz érintése nélkül készít gumiabroncsokat. A technológiát a prémium kategóriás kerekek gyártásánál használják.
Az ügyvezető kitért arra is, hogy szintén Tatabányán készül a cég legújabb fejlesztése, a DriveGuard defekttűrő abroncs, amelynél a gyár garantálja, hogy levegővesztés után még nyolcvan kilométert lehet autózni vele, nyolcvan kilométeres sebességgel.

Topolcsik Melinda rámutatott, az új abroncsok teljes méretválasztékának csaknem felét ők gyártják, és innen szállítják szerte Európába.

A DriveGuard abroncsok rendkívül jól vezethetők vizes útfelületen is, ráadásul nem csak kényelmesen, hanem üzemanyag-takarékosan is autózhatunk velük. Az abroncs szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autóra felszerelhető. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően az abroncs lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett.

A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így redukálva a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot.

„Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. Ez vezérelt minket, amikor újragondoltuk gumiabroncsaink biztonságosságát. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is és ezen körülmények között is kiváló legyen az autó kanyarstabilitása. A magas csatornakialakítás az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink