Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar mérnökök is részt vettek a hibrid XC90 fejlesztésében
A Siemens AG tulajdonában lévő evosoft hazai leányvállalata komoly részt vesz ki a Siemens elektromos járműhajtás-fejlesztéséből. Pálfalvi Csanád üzletág-igazgatóval beszélgettünk.
Pálfalvi Csanád |
– A Budapesten, Miskolcon és Szegeden mintegy 1000 főt foglalkoztató evosoft Hungary Kft. az evosoft GmbH 100 százalékos tulajdonában áll, amelynek egyetlen tulajdonosa a németországi Siemens AG. A világkonszern hosszú ideje piacvezető az ipari automatizálás, illetve meghatározó globális szereplő az elektromos hajtások fejlesztése terén is – vázolja fel megkeresésünkre a magyar cég munkatársa, milyen relációban foglalkoznak járműipari technológiai feladatokkal Magyarországon. Azok után vettük fel a kapcsolatot Pálfalvi Csanáddal, hogy megtudtuk, elektromos hajtás fejlesztéséhez keresnek további mérnököket.
– Korszerű elektromos hajtáscsaládon dolgozik a Siemens, a fejlesztés eredménye hamarosan megjelenik a Volvo XC90 hibrid modelljében. Ez a típus tavaly októberben mutatkozott be a Párizsi Autószalonon. Az autó elektromos hajtásának vezérlését jelentős részben az evosoft magyar mérnökei készítették – közölte jogos büszkeséggel a hazai cég Embedded & Runtime üzletágának igazgatója.
Munkában a mérnökök |
Természetesen nem ez az egyetlen, nem is az utolsó hasonló munkájuk. További megrendelések állnak a kapujukban, ezért újabb munkatársakkal bővítenék jelenlegi, közel félszáz fős, elektromobilitással foglalkozó fejlesztőcsapatukat. Villamosmérnökök, mechatronikai szakemberek, mérnök-informatikusok kopogtathatnak leginkább sikerrel az evosoft Hungary ajtaján, utóbbiak közül elsősorban a beágyazott fejlesztésben járatosakra van nagy szüksége az üzletágnak (melynek nevében erre utal az „embedded” kifejezés).
Pálfalvi Csanád elmondta: társaságuknál jól kiegészíti egymást a fiatal kollégák lelkes, motivált hozzáállása és a szeniorok szakmai tapasztalata. Úgy látja – ahogy azt a Volvo XC90 példája is igazolja –, hogy a magyar szürkeállomány igen versenyképes a nemzetközi piacon. Ezt alátámasztja az is, hogy az összeszerelő üzemek mellett megannyi fejlesztőközpont is megtelepedett hazánkban.
A Volvo XC90 T8 Twin Engine kettős hajtáslánca |
– Főként a német tulajdonú vállalatok szívesen hoznak fejlesztési tevékenységeket Magyarországra. Ők is látják a magas színvonalú hazai felsőoktatás értékét, így a jól képzett mérnökök viszonylag hamar, rövid betanulási időszak után teljes értékűen be tudnak kapcsolódni a világszínvonalú fejlesztési feladatokba – tette hozzá a szakember.
Így találkozhatunk majd vele az utakon |
Az elmondottak alapján arra bátorítunk minden megfelelő végzettségű mérnököt, hogy bátran vegyen részt ilyen cégek munkájában, s vigye messzire a hazai járműipar jó hírét.