Beszállítók Király Imre: az új KTL sorral megalapoztuk a felületkezelési forgalmunkat

Király Imre: az új KTL sorral megalapoztuk a felületkezelési forgalmunkat

Pardavi Mariann | 2016.11.22 08:30

Király Imre: az új KTL sorral megalapoztuk a felületkezelési forgalmunkat

800 millió forintból fejlesztett a székesfehérvári VT Metal Kft. a vállalat ügyvezetője számolt be a részletekről.

Hirdetés

– Rendkívül széleskörű a tevékenységük: hogyan foglalná össze a VT Metal szolgáltatásait?
– A VT Metal Kft.-nek két üzletága van az egyik forgácsolásos fémmegmunkálással foglalkozik, a másik felületkezeléssel. A felületkezelés galvanizálást és kataforetikus festést jelent esetünkben. Galvanizálás terén horganyzás, kémiai nikkelezés, fényes és matt ónozás, galván nikkelezés, ezüstözés, kémiai ónozás és rezezési technológiákal rendelkezünk.

Király Imre

– Mit gondol, mi a cég erőssége? Mivel emelkednek ki a konkurensek közül?
Automatizált gyártósorokkal rendelkezünk, így a nagyobb sorozatú termékek felületkezelésében vagyunk hatékonyabbak. Új KTL sorunk is egy hatékony, elég nagy kapacitású berendezés, amit acél és alumínium alapanyagok tökéletes előkészítésére is felkészítettünk. Mivel sok autóipari alkatrészt fogunk ezen a soron is kezelni, olyan előkezelési rendszert telepítettünk, ami 720 órás sóködállóságot alaphelyzetben tud, sőt ennél magasabb korrózióállóságot is el képesek vagyunk elérni.

– A Videoton részeként tevékenykednek. Mit érdemes tudni erről a háttérről?
Igen, a Videoton Holding a tulajdonosunk, így a Videoton csoporthoz tartozunk, a Videoton Ipari park területén tevékenykedünk. Ez a tulajdonosi felépítés tőkeerős hátteret biztosít, ami nem azt jelenti, hogy könnyelműen költekezhetünk, de alátámaszthatóan jó projekt esetén könnyebben jutunk finanszírozáshoz tulajdonosi kölcsönből, mint ha banktól kellene pénzt felvennünk.

– Hogyan kapcsolódnak az autóiparhoz? Milyen cégeknek szállítanak be? Hova exportálnak?
Mechanika üzletágunk több, mint 50 százalékát az árbevételének exportból teljesíti. Felületkezelés terén ez az arány jóval kisebb. Exportunk főleg Németországba irányul, de Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Ausztriában, Hollandiában is vannak vevőink. Autóipari beszállításunk összességében mintegy az árbevétel felét teszi ki. OEM-nek nem szállítunk közvetlenül, de a több TIER1-es nemzetközi cégnek igen, ipari területen multinacionális villamosipari cégeknek szállítunk nagy mennyiségben. Felületkezelés terén pedig sok hazai tulajdonosú céget is kiszolgálunk, jellemzően nagyobb sorozatú alkatrészek beszállításával, felületkezelésével.

– Hányan dolgoznak a székesfehérvári üzemben?
340-en vagyunk, ebből 22 munkatárs van mérnök pozícióban. Jelenleg gépkezelőkből, betanított munkásokból van hiány, folyamatos a felvétel.

– A környéken mennyire okoz gondot a szakképzett munkatársak felvétele? Mit tesznek azért, hogy jól képzett munkatársakkal dolgozhassanak?
Munkáltatói szempontból mondhatom sajnos, gyakorlatilag egymásra licitálunk… Igyekszünk béren kívüli juttatásokat is emelni, munkakörülményeket javítani, szociális területeket újítottunk fel, illetve most is folynak további felújítások. A cégcsoportnál sok szabadidős lehetőség is rendelkezésre áll sportolásra, kikapcsolódásra, vagy szabadság eltöltésére saját tulajdonú üdülőben. A galván területen sok vegyszer van a technológiákban, lehet ez riasztóan hathat új kollégákra. Azonban aki kicsit hosszabb időt eltölt nálunk, megismeri a munkatársakat, az rájön, hogy egy jó kollektívába került. A vezetőkkel is közvetlenebb a kapcsolat, mint nagy cégeknél, nem multis nálunk a légkör.

– Nemrégiben zárult le egy nagy beruházás és adtak át új csarnokot. Milyen jelentősége van ennek a lépésnek? Milyen berendezéseket vásároltak?
Igen, közel 800 millió forintot költöttünk épületbővítésre, forgácsoló gépekre, az új kataforetikus festősorra, szennyvíztisztító bővítésére és két új kémiai ónozósorra. A forgácsoló gépek legnagyobb vevőnk számára szállított olajszivattyú alkatrészek mennyiségi igényeinek növekedése miatt voltak szükségesek – bár többet vettünk volna akkor, mert azóta már újabbakat is kellett vásárolni. A KTL sorral hosszabb távra megalapoztuk a felületkezelési forgalom bővülését, mivel a teljes lekötéséhez azért hosszabb idő kell majd. Minőségi szolgáltatást tudunk igényes autóipari alkatrészek esetén is nyújtani, a legmagasabb korrózióállósági igényeket is ki tudjuk elégíteni. Az ónozó sorok közül az egyik egy meglévő vevőnk termékfejlesztéséhez kapcsolódik, más partner számára már bejáratott technológiát tudtunk ajánlani nekik, ami ráadásul saját mérnökeink által lett hat éve kidolgozva. Persze közben kiderült, hogy az új alkatrészek azért mégsem pont olyanok mint a már gyártásban lévők, így a minták nem minden szempontból voltak kielégítőek. Így továbbfejlesztettük az eljárást és kollégáim sikeresen megoldották, a sorozatgyártás már az eredetinél is jobb minőségben folyik. A másik ónozósor pedig ugyanilyen alkatrészek ónozására készült egy nagy Tier1-es cég számára, azon a sorozatgyártás jövő év elején indul. Ezekkel a sorokkal együtt már évi 4millió személykocsi klimakompresszorhoz fogunk közel 30millió alkatrészt felületkezelni.

– Hogyan kapcsolódik a cég az új termelési filozófiához, az Ipar 4.0-hoz?
Termelésirányítási rendszert már évek óta használunk, de be kell vallani manapság már többet szeretnénk. Felületkezelésben a logisztika elég jelentős tényező: sok vevőnk van, sokféle áruval és sokféle gyártási technológiánkra kell ezeket időben odaszállítani. A gyártás során is sok adat keletkezik, amiknek jelentős részét megfelelő adatgyűjtő rendszerekkel archiváljuk, de sajnos ezek külön-külön rendszerek, és sok adat kerül papírra is, aminek a kezelése plusz munkát jelent. A közeljövő egyik feladata lesz mindenképpen, hogy megoldjuk a belső logisztikánk automatizálását, a gyártásban a papír alapú dokumentálás minimalizálását, ez hardver és szoftver oldalról is jelentős fejlesztést igényel majd.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink