Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Havi másfél millióval több légzsákot gyárt a Takata
Az autók millióit érintő légzsákbotrány után komoly kihívással szembesült a beszállító: a cserealkatrészek legyártása miatt jelentősen meg kell növelnie a gyártókapacitást.
A beszállító hibás termékei miatt elrendelt visszahívás-sorozat megkezdődése óta először fordul elő, hogy egy magas beosztású dolgozó ad tájékoztatást a botrányról. A vállalat európai vezetője az Automobilwoche számára elárulta, hogy a vállalat a botrány előttihez képest a hibás alkatrész javított változatából másfél millióval többet készít – havonta. Összehasonlításképp: az érintett kiegészítőből a Takata korábban 750 ezer darabot készített egy hónapban.
Claus Rudolf szerint a folyamat óriási erőfeszítéseket igényel, hiszen a biztonsági kiegészítők fejlesztése és hatóságok általi elismerése általában évekig tartó folyamat. A vállalatnak most azonban a további balesetek elkerüléséért a lehető legrövidebb idő alatt kellett elhárítania a hibát, és a több millió javított alkatrészt előállítania.
A beszállítónak ezen felül az amerikai közlekedési hatóság által kiszabott 63 millió eurós bírsággal is számolnia kell, amit könnyen lehet, hogy a későbbiekben további kártérítési összegek növelhetnek. A pénzügyi nehézségek ellenére Claus Rudolf ugyanakkor cáfolta azon sajtóértesüléseket, melyek szerint a vállalat elbocsátásokat tervez.
A Takatának csak az Egyesült Államokban 24 millió autóban kell kicserélnie a légzsákot aktiváló robbanótöltetet, mivel az nedvességgel érintkezve nem megfelelő erősséggel léphet működésbe, veszélyeztetve ezzel a jármű utasait.