Beszállítók Győri cég gyártja az Audi TT lökhárítóit

Győri cég gyártja az Audi TT lökhárítóit

Gégény István | 2014.11.27 06:45

Győri cég gyártja az Audi TT lökhárítóit

Akkorát szólt a népszerű modell harmadik generációjának párizsi bemutatója, hogy a nagyvilágból ért vissza hazánkba az itt zajló beszállítói munka elismerésének híre.

Hirdetés

A polimereket gyártó Rehau cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon, 2005 óta szállítanak az Audinak közvetlenül a győri telephelyükről. Amint arról szakportálunkon hírt adtunk, egy éve, 2013 őszén új gyárat avattak a kisalföldi megyeszékhely ipari parkjában. Ismervén a beszállítói és gyártói ütemezést, ezzel a 18 milliárd forintos beruházással részben már az új TT lökhárítójának gyártására készült a Rehau.

Markáns, stílusos - meg kellett dolgozni vele

Azóta legördült a gyártósorról az új TT és a TT Roadster is, amelyekkel a Párizsi Autószalonon is találkozhatott a nagyközönség. A sikeres debütálás hatására a Rehau úgy döntött, hogy globális honlapján az első és hátsó lökhárítók fejlesztésének néhány részletét is felvillantja. A portál büszkén utal rá, hogy a magyar gyár rövid időn belül biztos ponttá vált a Rehau nemzetközi gyártási hálózatában. A körülbelül 280 főt alkalmazó győri gyáregységben készülnek a TT modellek – beleértve az S-Line szériát és a TTS családtagot is – mellett az A3 kabrió és szedán lökhárítói is.

Egyszerűnek tűnik, mégis nagy szakértelmet kíván az elemek precíz illesztése

A TT lökhárítójának tervezése Németországban zajlott, a beszállító és a gyártó szoros kooperációjában. Az Audi arculati elvárásai komoly vizuális alkotómunkát követeltek a Rehau mérnökeitől. – Egyszerre kellett nagyon stabil lökhárítót terveznünk, amely ugyanakkor precízen összesimul a sárvédővel, a hűtőráccsal és minden további érintkező elemmel – mutat rá a cég honlapján Manfred Rudlof projektmenedzser. – A rombusz alakú hűtőrács vonalvezetése önmagában is kimondottan izgalmas feladatot jelentett a tervezők számára – teszi hozzá a szakértő.

A Rehau győri gyára

Egy új alkatrész megalkotásának folyamata viszont nem csupán tervezést, hanem tesztelést, próbagyártást is magában foglal. Itt jön képbe a magyar üzem, ahol azóta már sorozatban gyártják a lökhárítókat. – Győrben zajlottak a prototípussal kapcsolatos mintázások, kísérleti lakkozások, s a magyar szakemberek munkája nyomán, ahogy ez egy termék sorozatgyártásra való felkészítése során rendre előfordul, a Rehau finomhangolta és véglegesítette a lökhárítókat – ezt már Szőke Gábor, a Rehau Automotive Kft. termelésvezetője nyilatkozta szakportálunknak.

Alexander Ziehr, a Rehau győri üzemének vezetője és Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a gyár avatóünnepségén, 2013. október 14-én (MTI Fotó: Krizsán Csaba)
A Rehau világszerte számos területen érintett a mobilitásban – megrendelőik sorában ott az Airbus is, de alternatív hajtáskoncepciók és új, energiahatékony technológiák kutatásával, elektromos járművek akkumulátor moduljainak fejlesztésével is foglalkoznak. Termoplasztikus csúcsteljesítményű könnyűszerkezetek, innovatív rendszerek gyártójaként, rendszerszállítóként és fejlesztési partnerként megannyi neves autógyártóval együttműködnek. A Rehau csoport évente 100 szabványbejelentéssel számol, mely németországi viszonylatban a top 50 bejelentők közé sorolja a vállalatot.

Maga a gyártás is figyelemre méltó, tekintve, hogy az Audi Hungaria üzemében már csak a helyére kell illeszteni a készre szerelt lökhárítókat. Győrben ugyanis nem csupán fröccsöntik az alkatrészeket, hanem minőség-ellenőrzést követően le is lakkozzák, a kívánt színre festik azokat. A Rehau tájékoztatása szerint túlnyomórészt a lakkozásban rejlik lökhárítóik sajátossága. Új gépparkjuk fő eleme a moduláris felépítésű, CO2-tisztításon alapuló lakkozóberendezés – a Rehau saját fejlesztése –, amely nemcsak környezetkímélő, de működéséhez nem igényel költséges vizet.

A lökhárítók a győri telephely saját szereldéjében nyerik el végleges, készre szerelt állapotukat. A just-in-time, illetve just-in-sequence beszállítási módszernek köszönhetően nem tartanak raktárkészletet, hiszen a lökhárítók kialakításától, felépítésétől függően ezres nagyságrendű variáns építhető fel. Az Audi gyárának jelzésétől számítva 4 órán belül kell a gyártósorhoz eljuttatniuk a kért terméket, ami nagy precizitást és rugalmasságot, mindenekelőtt gyors reakcióidőt feltételez. Szőke Gábor tájékoztatása szerint összesen nagyjából napi 650 pár lökhárítót gyártanak az Audi A3 és TT modellekhez.

Kiemelt Partnereink