Beszállítók Frissdiplomás gépészmérnököket keres a székesfehérvári Denso

Frissdiplomás gépészmérnököket keres a székesfehérvári Denso

autopro.hu | 2014.10.30 06:03

Frissdiplomás gépészmérnököket keres a székesfehérvári Denso

Szincsák Attila, pénzügyi stratégiai és kereskedelmi vezető foglalta össze az elmúlt tizenöt évet és vázolta a jövő terveit, technikai újdonságait.

Hirdetés

– Hol tart a tavaly szeptemberben bejelentett technológiafejlesztési és kapacitásbővítési program?
– A technológiai feltételek adottak, a szükséges gyártósorokat telepítettük, kis szériás gyártással már le is teszteltünk. Jelenleg a munkaerő felkészítése, oktatása zajlik, így a jövő év elején a tömegtermelést is beindítjuk.

– Több mint tizenöt éve van jelen Székesfehérváron a vállalat. Megtalálták a számításaikat?
– A Desno székesfehérvári vállalata jelenleg közel ötezer embernek ad munkát és az elmúlt több mint tizenöt év során a régió legnagyobb munkáltatójává nőtte ki magát. Összesen 150 milliárd forintnyi beruházást hajtottunk végre, melyet az előbbiekben említett további 30 milliárd forintos projekt beruházással kívánunk növelni.

– Kiket keresnek jelenleg és milyen munkákra?
– Az új generációs termékek gyártására való felkészülés közel harminc műszaki szakember felvételét tette szükségessé az elmúlt évben és közel ugyanennyi felvételre kerül sor ebben az idén is. Mérnökségi területre elsősorban gépészmérnököket keresünk, de a minőségbiztosítási területet is bővítjük, a vevői és a beszállítói oldalon is.

– Mi a tapasztalatuk az Óbudai Egyetemmel közösen indított előadássorozattal kapcsolatban?
– A célunk a vállalat megismertetése és népszerűsítése volt az egyetemi hallgatók körében. Azóta – legyen szó mérnöki vagy mérnök gyakornoki pozícióról – egyre gyakrabban érkeznek úgy pályázatok állásajánlatainkra, hogy a jelöltek az előadásokon való részvételre hivatkoznak. Ebben a félévben folytatjuk; két témakörben lesznek Densós előadások gépészmérnök hallgatóknak. A hathónapos program során, míg a gépészhallgatók folyamatmérnökségi vagy minőségbiztosítási mérnökségi területeinken tevékenykednek, úgymond mindkét félnek van ideje és lehetősége kipróbálni egymást. A gyakornokok megismerik a mérnökök mindennapi munkáját, sőt aktívan részt is vesznek benne. Különböző – szakmai tudásuktól függő – feladatokat kapnak, projektekben vesznek részt, ott vannak a társosztályokkal tartott megbeszéléseken, ötletelnek miközben megismerik az iskolában megtanultak gyakorlatban történő alkalmazását. Mérnökeink segítik, tanítják a gyakornokokat. Azáltal, hogy belevonják őket a napi feladatokba, könnyebben fel tudják mérni a hallgatók szakmai felkészültségét és munkához való hozzáállásukat. A program elindításakor kitűzött célunkat, miszerint elősegítsük a mérnök utánpótlást programról programra teljesítjük. A program sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy jelenleg is több olyan mérnök dolgozik, akik gyakornokként kezdték pályafutásukat a vállalatnál.

– Jövőre ígérték a legmodernebb, 2500 baros közös nyomócsöves befecskendező rendszerek gyártásának elindítását. Hogy áll a projekt? Kik lesznek a Volvón kívül az újabb vásárlói?
– Az új közös nyomócsöves, azaz common rail rendszer a Denso előző generációs rendszeréhez képest 3 százalékkal képes növelni az üzemanyag felhasználás hatékonyságát, emellett pedig jelentős mértékben képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Az új common rail rendszerrel kapcsolatos érdekesség, hogy jóval kisebb, mint az előző generációs rendszer, viszont sokkal hatékonyabb működésre képes mint, az elődje. Ezt a rendszert a Volvon kívül a japán Mazda, az amerikai General Motors és a John Deere is fogja használni. A 2500 baros közös nyomócsöves rendszert nem csak Magyarországon, hanem ezzel párhuzamosan Ázsiában és természetesen az anyavállalatunknál, Japánban is gyártják majd. Ez a három pólusú gyártás főként a kockázati menedzsment szempontjából nélkülözhetetlen. A termék tömegtermelésének indítása 2015 januárjában várható a magyarországi gyárban.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink