Beszállítók Dobfékkel szerelt kompaktokhoz fejlesztett elektromos kéziféket a Continental

Dobfékkel szerelt kompaktokhoz fejlesztett elektromos kéziféket a Continental

Panker Gergő | 2014.09.16 10:45

Dobfékkel szerelt kompaktokhoz fejlesztett elektromos kéziféket a Continental

A Continental kifejlesztett egy elektromos kézifékrendszert, amely dobfékkel szerelt kompakt járművekhez is alkalmazható. A nemzetközi autóipari beszállító az olcsóbb szegmensek modelljeihez szánja a terméket.

Hirdetés

– Azáltal, hogy összekapcsoljuk a dobféket az elektromos kézifékkel, kompakt autók esetében islehetővé tesszük egy könnyedén, gombnyomással kapcsolható rendszer használatát – mondta Matthias Matic, a Continental alváz és biztonság üzletágának hidraulikus fékekért felelős részlegének alelnöke. – Így ezek az autók is ugyanazokat a kényelmi és biztonsági funkciókat biztosítják, mint a drágább modellek, ám lényegesen alacsonyabb áron – tette hozzá Matthias Matic. A dobfékekhez fejlesztett elektromos kézifék a tervek szerint 2017-ben kerül sorozatgyártásba.

A Continental elektromos kézifékrendszere a lejtőn elindulást is megkönnyíti

A rendszer két, a dobfék fő paneljére szerelt működtető egységből vagy aktuátorból, illetve egy vezérlőszoftverből áll. Az működtető egységeket vezérlő elektronikát a jármű elektromos menetsabilizáló (ESC) rendszerbe integrálják. Az EPB (Electric Parking Brake - elektromos kézifék) rendszer tartalmaz egy merevítőt a két fékpofához, egy kétállású hidraulikus hengert a kézifékhez, illetve mechanikus állítási lehetőséget.

– Az olcsón elérhető dobfék, a beépített szabályozási lehetőség, valamint az ESC-n keresztül történő aktiválhatóság ideális egy könnyű, hatékony és alacsony költségű rendszer kialakításához, aminek köszönhetően az EPB tökéletes választás a kisméretű kompakt autók esetében – hangsúlyozta Bernhard Schmittner, a Continental alváz és biztonság divíziójának elektromos kézifékrendszerekért felelős vezetője.

A kompakt modelleken kívül a Continental elektromechanikus rendszere felhasználható még a kisteherautóknál és szabadidő-terepjáróknál alkalmazott duo-szervo fékek esetében is.

Az elektromos kézifék előnyei

A funkcionalitás szempontjából a dobfékbe szerelt elektromos kéziféknek ugyanazok az előnyei, mint a tárcsa- és duo-szervo fékeknél alkalmazott elektromos kézifékeknek. A fék gombnyomással aktiválható, ezenfelül a különböző támogatórendszerek (például a lejtőn elindulást segítő elektronika) növelik a kényelmet és a biztonságot. A gyártók pedig szintén élvezik a beltér tervezésekor elérhető szabadságot, mivel nincs többé kézifékkar, amely korlátozná őket.

EPB rendszer dobfékkel szerelt kompaktokhoz a Continentaltól

– Arra számítunk, hogy a kézifékkar egyre több autóból eltűnik, és nem csupán a felsőkategóriás szegmensek modelljeiből. Ehelyett az autókat egyre több esetben gombnyomásra működő elektromos kézifékkel látják majd el – emelte ki Matthias Matic. – 2015-re minden negyedik Európában eladott autóban elektromos kéziféket találunk majd. Ez több mint ötször annyi, mint 2008-ban – tette hozzá a hidraulikus fékekért felelős igazgató.

Elektromos kézifékek (EPB) a Continentaltól

A dobfékbe szerelt elektromos kézifékeken felül a Continental termékei között találunk duo-szervo fékekhez (EPB-DS) és a féknyeregbe integrált, tárcsafékekhez kifejlesztett (EPB-CI) elektromos kézifékrendszereket is.

Az EPB-DS egy nagy hatékonyságú dobfék, amelyet a fékdugattyúba szerelnek. A rendszert legtöbbször luxusautókban, sportautókban és SUV-okban találjuk meg. Az EPB-CI egy beépített féknyereg és egy elektromos kézifék kombinációja. A fékek irányítását mindhárom EPB rendszer esetében az elektromos menetstabilizátorba (ESC) integrált vezérlő végzi.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink