Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bővíti az exportot a Draspó Tempo Kft.
Exportpiacainak jelentős növelésére készül a személyautó és autóbusz alkatrészeket gyártó és forgalmazó Draspó Tempo Kft. A cégcsoport több közelmúltban kiírt pályázaton is indult, hogy forrásbevonással javítsa a projektek pénzügyi hátterét.
A bevételen belüli exportarány növekedését várja a külpiacokon végzett munka nyomán a Szigetszentmiklóson működő Draspó Tempó Kft. A cégcsoport alapító tulajdonosa és vezetője szerint régi partnerükkel, a Rába gyárral közösen ígéretesen haladnak a Kamaz piacán. A kft. komplett kormányműveket szállíthat. Draspó Jenő ügyvezető reménytelinek nevezte azt a lehetőséget, hogy ázsiai piacokon is megjelenhetnek legújabb fejlesztésükkel.
A társaság egy 220 millió forintos kutatás-fejlesztési projektet indított az új, C700-as típus tökéletesítése érdekében. A december végén befejeződő beruházáshoz várhatóan 78 millió forintos uniós támogatást kapnak - tájékoztatta az autopro.hu-t Draspó Jenő.
A C700-as kormánymű egyik alkatrésze |
A vállalat két gépbeszerzési pályázattal javítani akarja a gépparkot. Az egyik, egy megmunkáló gép, amelyhez már nyert 25 millió forintos támogatást, a másik egy 290 ezer eurós japán berendezés, ehhez a napokban kiírt pályázaton szeretne pénzt szerezni. Utóbbinál legfeljebb 35 százalék vagy 20 millió forint lehet a támogatás mértéke.
A nyilvános adatok szerint a csoport bevétele 2011-ben 1,4 milliárd, tavaly pedig 1,6 milliárd forint volt. Idén a cégvezető a 2012-es szintre számít, jövőre viszont 10-15 százalékos növekedés jöhet, ha összejönnek a nagyobb üzletek.
Draspó Jenő úgy véli, hogy a hazai lehetőségek egyelőre nem feltétlenül növekednek a busz ágazatban, ahol szintén évtizedek óta érdekelt cége. A csökkenő megrendelésekre egyre több a versenyző, cége a legutóbbi két BKV-tenderen is elindult, itt összesen 200-300 millió forint/éves üzletről lehet szó, ha nyernek.
A szigetszentmiklósi üzem |
Sokkal jobb lehetőségeket, stabil felfutást lát viszont a haszongépjárművek, illetve a mezőgazdasági célgépek területén. A már említett ázsiai export is főleg ehhez kapcsolódhat, hiszen a hatalmas kontinensen folyamatosan növekszik az ilyen gépek iránti kereslet.
Az elmúlt években csak lassan növekvő bevétel és az objektív okok miatt emelkedő költségek miatt a cégcsoport már 2009-ben ésszerűsítési programba kezdett. A 10 százalékos létszám, majd munkaidő csökkentés után egyebek között azzal stabilizálták a gazdálkodást, hogy összevonták a telephelyeket, a gyáli egységet is átköltöztették a szigetszentmiklósi központi telephelyre és szigorúbban ellenőrzik a beszállítói szerződéseket. Minthogy családi cégről van szó, könnyebb átlátni a pénzügyeket és a kereskedelmet, de ha a projektek nyomán felfut a termelés és még inkább kiteljesedik a vállalat, akkor előbb-utóbb önálló menedzsmentre lesz szükség - mondta a cégvezető.
A cégcsoport az elmúlt évtizedben alakult ki több felvásárlással, illetve tevékenységek integrálásával. Először 2000-ben vették meg az autóbusz alkatrészeket forgalmazó Autóker Gamma Kft.-t . Három év múlva bővítettek a régi Csepel Autógyár területén lévő szervokormány üzemmel, amely divízióként integrálódott az alapcégbe. Egy évvel később a lemezmegmunkálást és préselést végző Csepel Autó Kft.-t is megvásárolták, majd 2005-ben a Volánbusz Járműtechnika és a Csonka János Járműszerelvénygyártó Rt. eszközeinek és termékkörének megvásárlásával egészültek ki.
Családi körben |