Beszállítók Bővíti az exportot a Draspó Tempo Kft.

Bővíti az exportot a Draspó Tempo Kft.

Mester Nándor | 2013.08.08 08:21

Bővíti az exportot a Draspó Tempo Kft.

Exportpiacainak jelentős növelésére készül a személyautó és autóbusz alkatrészeket gyártó és forgalmazó Draspó Tempo Kft. A cégcsoport több közelmúltban kiírt pályázaton is indult, hogy forrásbevonással javítsa a projektek pénzügyi hátterét.

Hirdetés

A bevételen belüli exportarány növekedését várja a külpiacokon végzett munka nyomán a Szigetszentmiklóson működő Draspó Tempó Kft. A cégcsoport alapító tulajdonosa és vezetője szerint régi partnerükkel, a Rába gyárral közösen ígéretesen haladnak a Kamaz piacán. A kft. komplett kormányműveket szállíthat. Draspó Jenő ügyvezető reménytelinek nevezte azt a lehetőséget, hogy ázsiai piacokon is megjelenhetnek legújabb fejlesztésükkel.

A társaság egy 220 millió forintos kutatás-fejlesztési projektet indított az új, C700-as típus tökéletesítése érdekében. A december végén befejeződő beruházáshoz várhatóan 78 millió forintos uniós támogatást kapnak - tájékoztatta az autopro.hu-t Draspó Jenő.

A C700-as kormánymű egyik alkatrésze

A vállalat két gépbeszerzési pályázattal javítani akarja a gépparkot. Az egyik, egy megmunkáló gép, amelyhez már nyert 25 millió forintos támogatást, a másik egy 290 ezer eurós japán berendezés, ehhez a napokban kiírt pályázaton szeretne pénzt szerezni. Utóbbinál legfeljebb 35 százalék vagy 20 millió forint lehet a támogatás mértéke.

A nyilvános adatok szerint a csoport bevétele 2011-ben 1,4 milliárd, tavaly pedig 1,6 milliárd forint volt. Idén a cégvezető a 2012-es szintre számít, jövőre viszont 10-15 százalékos növekedés jöhet, ha összejönnek a nagyobb üzletek.

Draspó Jenő úgy véli, hogy a hazai lehetőségek egyelőre nem feltétlenül növekednek a busz ágazatban, ahol szintén évtizedek óta érdekelt cége. A csökkenő megrendelésekre egyre több a versenyző, cége a legutóbbi két BKV-tenderen is elindult, itt összesen 200-300 millió forint/éves üzletről lehet szó, ha nyernek.

A szigetszentmiklósi üzem

Sokkal jobb lehetőségeket, stabil felfutást lát viszont a haszongépjárművek, illetve a mezőgazdasági célgépek területén. A már említett ázsiai export is főleg ehhez kapcsolódhat, hiszen a hatalmas kontinensen folyamatosan növekszik az ilyen gépek iránti kereslet.

Az elmúlt években csak lassan növekvő bevétel és az objektív okok miatt emelkedő költségek miatt a cégcsoport már 2009-ben ésszerűsítési programba kezdett. A 10 százalékos létszám, majd munkaidő csökkentés után egyebek között azzal stabilizálták a gazdálkodást, hogy összevonták a telephelyeket, a gyáli egységet is átköltöztették a szigetszentmiklósi központi telephelyre és szigorúbban ellenőrzik a beszállítói szerződéseket. Minthogy családi cégről van szó, könnyebb átlátni a pénzügyeket és a kereskedelmet, de ha a projektek nyomán felfut a termelés és még inkább kiteljesedik a vállalat, akkor előbb-utóbb önálló menedzsmentre lesz szükség - mondta a cégvezető.

A cégcsoport az elmúlt évtizedben alakult ki több felvásárlással, illetve tevékenységek integrálásával. Először 2000-ben vették meg az autóbusz alkatrészeket forgalmazó Autóker Gamma Kft.-t . Három év múlva bővítettek a régi Csepel Autógyár területén lévő szervokormány üzemmel, amely divízióként integrálódott az alapcégbe. Egy évvel később a lemezmegmunkálást és préselést végző Csepel Autó Kft.-t is megvásárolták, majd 2005-ben a Volánbusz Járműtechnika és a Csonka János Járműszerelvénygyártó Rt. eszközeinek és termékkörének megvásárlásával egészültek ki.

Családi körben
Draspó Jenő technikumot végzett, 1972 óta gyakorlatilag cége működtetésével foglalkozik. Egy kis műhelyben kezdett néhány emberrel dolgozni. Főleg kis fődarabok, részegységek, elektromos berendezések, hűtőventillátor-tengelykapcsolók, hidraulikus munkahengerek felújítását végezték. Később jött a szervokormányművek felújítása, illetve a lengéscsillapító gyártása, javítása. Manapság a pénzügyekért felel a családon belül, minden mást meghagy a szintén a cégnél dolgozó családtagoknak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink