Beszállítók BorgWarner: erőátvitel Oroszlányba(n)

BorgWarner: erőátvitel Oroszlányba(n)

Gulyás Géza | 2015.08.13 07:28

BorgWarner: erőátvitel Oroszlányba(n)

A BorgWarner két divízióban tevékenykedik világszerte. A motor divízió részeként a századfordulón nyílt „turbógyár” Oroszlányban, nemrégen mellette megjelent az erőátviteli üzletág (Torq Transfer Systems), amely máris dinamikusan fejlődik.

Hirdetés

Mint hírül adtuk, nemrég jelentették be, hogy a BorgWarner TTS Kft. mintegy 2 milliárd forintos beruházással épített fel és rendezett be egy 4000 négyzetméteres csarnokot Oroszlányban, ahol jelenleg 165-en dolgoznak. A gyáravató ünnepségen, a díszvendégek beszédeit követően bemutatták résztvevőknek, hogy mi minden készül itt a legmodernebb technológiával.

- Az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott termékünk az 5. generációs összkerékmeghajtású tengelykapcsoló - mutatja Tóth Szabolcs operációs vezető. - A megrendelők egyre nagyobb teljesítményű, megbízható minőségű, ugyanakkor egyre olcsóbb termékeket szeretnének vásárolni, ezért is folyamatos a fejlesztés. A stabilitást, úttartást segítő összkerékmeghajtású kuplung 80 beépülő alkatrészből áll. Ebbe beépülő alkatrészeket, olajpumpákat és szelepeket szerelnek össze az új oroszlányi gyárban. A beépülő alkatrészek többnyire kis méretűek, ezért főleg női dolgozók készítik őket különböző automatizáltsági szintű gyártósorokon; a legapróbbaknál robotok segítenek be. A termelés három műszakban folyik, főleg svédországi partnercégünknek szállítunk. Az idei terv közel egymillió, a jövő évi 1.200.000, a 2017-es pedig már több mint másfél millió.

Tovább haladunk az úgynevezett légtelenítő szelephez. Megtudjuk, hogy ez hét alkatrészből tevődik össze, és ez is fontos eleme az 5. generációs összkerékmeghajtású tengelykapcsolónak.

Néhány méterre az előbbi gyártócellától, egy újabb kiállított termék látható egy az első kerék hajtáson belüli nyomatékelosztásra alkalmas eszköz (FXD = Front Cross Differential). Az innovatív, új terméket egyelőre a Volkswagen GTI-nek készítik. Videón láthattuk, hogy télen, egy észak-svédországi befagyott tavon próbálják ki.

Az ünnepség résztvevői között volt dr. Stefan Demmerle, a TTS üzletág elnök-vezérigazgatója, Simon Spencer európai igazgató és a Jaguar - Land Rover képviseletében Steve Mabey, valamint David Halward-Smith. Az utóbbi két úr érdeklődve figyelte, amikor egy nagy kék gomb megnyomása után néhány perccel előgördült a szalagról a legújabb oroszlányi termék, a központi osztómű. A gyárlátogatáson láthattuk a szintén vadonatúj Jaguar XE gépkocsit, elsőként ebbe építik bele az új terméket. Később a tervek szerint a Jaguar XF is választható lesz ezzel a megoldással, majd az év végén egy sport terepjáró következik, aztán pedig a Land Roverek. Elődeihez képest rendkívül kicsi, a BorgWarner fejlesztéseinek köszönhetően 30-40 kiló helyett mindössze 20 kiló a súlya.

A tájékoztatón megtudtuk, hogy az erőátviteli divízió (Drivetrain) két üzletága (Nyomatékátviteli rendszerek és Sebességváltó rendszerek) az iparág megújítójaként több mint 100 éves múltra alapozhat a sebváltók és az összkerék meghajtás (AWD) terén. A gyáraikhoz most csatlakozó oroszlányiban, dr. Csonka Béla ügyvezető igazgató elmondása szerint a jelenlegi létszámot száz dolgozóval szeretnék növelni, tehát 250 fölé. Az éves árbevétel az idén várhatóan több mint 10 milliárd forint lesz, ebben is egyértelműen növekedésre számítanak. Ehhez az kell, hogy a jelenlegi partnereket - a fontosabbak a Volvo, a Volkswagen csoport, a Jaguar - Land Rover - megtartsák, és újakat is szerezzenek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink