Beszállítók Az orosz utakat is bírják az Allison váltói

Az orosz utakat is bírják az Allison váltói

autopro.hu | 2014.11.26 09:05

Az orosz utakat is bírják az Allison váltói

Az Ochakovo Szállítmányozási Vállalat 2011-ben két kisebb PAZ 3204 típusú, kézi-váltós városi buszt vásárolt, majd tavaly további nyolc Allison automata-váltós buszt állított be működési tesztre.

Hirdetés

– Az elmúlt 12 hónap során átlagosan napi 240 kilométert tettek meg körülbelül 21 kilométer/óra sebességgel. Olyan kemény körülmények között dolgoznak, amit nehéz gyári tesztek során szimulálni. Ezek a buszok reggel 5:00-től este 11:00-ig teljes kapacitás-kihasználással futnak, folyamatos gyorsítás/lassítás ciklusokkal, hidegben és melegben egyaránt, nagy forgalmú városi utakon – mondta el Alexander Kudinev, az Ochakovo főmérnöke. – Az automata sebességváltók 100 százalékkal jobbak, akár a karbantartást, akár a váltó részegységek csereszükségét, a javításokat vagy az állásidőket nézzük. Azt is fontos megjegyezni, hogy az automata-váltók csökkentik az emberi faktor által okozott meghibásodások lehetőségét – azaz a sofőr nem tud károsítani egy Allisont, nem tudja túlterhelni a váltót. Az állásidő minden perce pénzbe kerül. Ha minden alkatrész rendelkezésre áll is, egy manuális váltó esetében a hidraulikus működtetés, és a kuplung cseréje 2-3 órás állásidőt jelent. Az automata váltóknál ez a probléma nem fordulhat elő, nincs ugyanis pneumo-hidraulikus kuplung-rásegítés és mechanikus kuplung – nincs extra munkaigény. Ráadásul azt is tapasztaltuk, hogy a teljesen automata-váltós buszok sokkal ritkábban igénylik a fékek cseréjét. is.

Az Allison automata váltónak egy másik megkülönböztető tulajdonsága a motorfék egy formájában rejlik. – A motorfék használatával – ami lezárja a kipufogó-csonkot – a fékezés még hatékonyabb. A váltó hatodikból fokozatosan kapcsol egyesbe, ami különösen a jeges téli utakon lehet hatékony. A motorfék ilyen használata nem lehetséges manuális váltóval.

Az automata-váltós buszok nagyobb utas-biztonságot és kényelmet kínálnak. Mivel nem kell használni a kuplungot az állandó sebességváltáshoz, a sofőr teljes figyelmét az útra fordíthatja. Sokkal kevesebb a rántás, a fékezés pedig simább. Ezzel ellentétben egy manuális busz sofőrjének egy műszak alatt akár ezerszer is be kell nyomni a kuplung-pedált és váltani, ami meglehetősen kimerítő.

Az Allison 2100 széria-váltóval felszerelt PAZ 3204-esek tesztje alatt nem jelentkezett állásidőből, vagy váltójavításból eredő költség. A karbantartási költségek az automata buszoknál csak a tervezett karbantartásra korlátozódtak, két szűrőcsere és egy olajcsere adódott a tesztperiódus (120 000 km) alatt. A manuális sebességváltók karbantartása 4,6-szer többe kerül, mint az Allison automata váltóké (0,28 rubel/kilométer a manuális váltóknál, és csak 0,06 rubel/kilométer az Allison váltók esetében).

Hirdetés

Kiemelt Partnereink