Beszállítók Amerikai techcéget vásárolt fel az NNG

Amerikai techcéget vásárolt fel az NNG

autopro.hu | 2014.08.19 11:42

Amerikai techcéget vásárolt fel az NNG

Ilyen az, amikor kicsit megfordul a világ: a jellemző trenddel szemben most egy amerikai vállalat került hazai járműipari beszállító befolyása alá.

Hirdetés

A hazai székhelyű autós navigáció fejlesztő NNG új szegmensbe lépve növelni kívánja jelenlétét a járművek fedélzeti rendszerében, ehhez egy specializált szakértelemmel rendelkező amerikai céget vásárolt meg.

Az iGO Navigációról ismert NNG 2008-as stratégiaváltása után a cég fókusza a kézi készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyeződött át – ma már ez adja a bevételek közel 80 százalékát. A döntést a cég szerint visszaigazolták az elmúlt évek meredeken felfelé ívelő pénzügyi mutatói, s egy rangos európai díj is, mely a kontinens legjobbjaként értékelte a vállalat növekedési stratégiáját. Ennek eredményeként mára a 10 legnagyobb autógyártóból 7 NNG terméket használ.

Az NNG vezetése további lehetőségeket is lát még az autóiparban, ezért döntött úgy, hogy megvásárolja a georgia-i székhelyű nFuzion-t, mely 14 éves tapasztalattal rendelkezik autóipari szoftverek tervezésében és prototipizálásában. Mindezt olyan cégekkel együttműködve, mint az AT&T, a General Motors vagy a Mitsubishi Electric. A cég augusztus eleje óta az NNG leányvállalataként működik, így az iGO navigáció fejlesztője két új irodát is magáénak tudhat az Egyesült Államokban – így 10-re nő képviseleteinek száma a világ 8 országában.

– Egy közös projekt során ismertük meg az nFuziont, és elsőre egyértelmű volt, hogy közös a szenvedélyünk: mindketten hiszünk abban, hogy az autóiparban használt fedélzeti szoftverek a jelenleginél jóval felhasználóbarátabbak is lehetnek. Szakértelmükkel és lelkesedésükkel kiegészülve olyan eszközökön és technológiákon tudunk majd együtt dolgozni, melyekkel hatékonyan lehet az iparágban egyedülálló felhasználói élményt tervezni, kipróbálni és megvalósítani. Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról indulva, tíz év alatt sikerült felépítenünk egy olyan vállalatot, mely megteheti, hogy a technológia hazájában, Amerikában vásárol fel egy céget, ha növekedési terveinek megvalósításához ez szükséges – indokolta a döntést Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója.

Kiemelt Partnereink