Beszállítók A szoros piaci verseny miatt nőtt kevésbé az Apple bevétele

A szoros piaci verseny miatt nőtt kevésbé az Apple bevétele

MTI | 2014.07.23 08:19

A szoros piaci verseny miatt nőtt kevésbé az Apple bevétele

A vártnál kevésbé bővülő negyedéves bevételről számolt be az amerikai Apple Inc., a világ legnagyobb piaci tőkeértékű nyilvános részvénytársaságainak egyike, annak ellenére, hogy növelte az iPhone okostelefonok értékesítését.

Hirdetés

A cég bevétele éves szinten 6 százalékkal 37,4 milliárd dollárra nőtt a június végén záródott pénzügyi harmadik negyedévben, ami kisebb az elemzői várakozásokban szerepelt 38 milliárd dollárnál.

Az Apple adózott eredménye a keddi New York-i tőzsdezárást követően közzétett adatok szerint 12 százalékkal 7,7 milliárd dollárra, részvényenként 1,28 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 6,9 milliárd dollárhoz, részvényenként 1,07 dollárhoz viszonyítva.

Elemzők kisebb, 1,23 dolláros részvényarányos eredményre számítottak.

Az Apple tavalyhoz képest 13 százalékkal több, 35,2 millió iPhone okostelefont értékesített a piacon, ahol egyre szorosabb a verseny. A másik húzó termék az iPad, amelyekből a tavalyinál 9 százalékkal kevesebbet, 13,3 milliót sikerült értékesíteni.

A tőzsdeidőn túli kereskedésben az Apple árfolyama 94,72 dolláron stagnált.

Kiemelt Partnereink