Beszállítók A Qualcomm elhozza a széles sávot az autókba

A Qualcomm elhozza a széles sávot az autókba

Panker Gergő | 2014.03.17 14:43

A Qualcomm elhozza a széles sávot az autókba

Az elektronikai ipar már nagyon régóta beszél az autók számítógépesítéséről, amely úgy tűnik, néhány éven belül végre valósággá válhat. A Qualcomm jelentős lépést tett az autón belüli és az autók közötti kommunikáció elősegítésében.

A mobiltelefonok forradalma tömeggyártásban is elérhetővé tette szükséges technológiát, valamint a a különböző alkalmazások bebizonyították, hogy a nem kritikus szoftverek esetében nincs szükség több évig tartó tesztekre, hogy a vásárlók számára is elérhetővé válhassanak. A Qualcomm korábban bemutatta a kifejezetten autókba szánt Qualcomm 602A chipet, a Gobi 9x30 modem pedig a legújabb negyedik generációs széles sávú LTE internetelérést biztosítja az autósok számára – olvasható az ubergizmo.com internetes portálon.

Az autók közötti (V2V) kommunikáció segíthet a balesetek megelőzésében is

A Gobi 9x30 modem egy 4G-s LTE modem, amely az RF360-as típusú felhasználói felületen jelentős kompatibilitást kínál a világszerte elérhető negyedik generációs szélessávú LTE hálózatokkal. A rendszer lényege, hogy a lehető legkevesebb változtatást kelljen elvégezni olyan piacokon, ahol az elérhető LTE frekvenciasávok teljesen különböznek egymástól. Összesen több mint 40 LTE frekvenciasávot használnak világszerte, amely jelentős kihívás elé állítja a gyártókat.

Amint a kapcsolat létrejött az LTE szolgáltatóval, a Gobi chip képes autón belüli wifi hotspotokat, illetve Bluetooth kapcsolatokat létrehozni. A szélessávú LTE kapcsolat akár 300Mb/s-os letöltési sebességre képes két külön LTE frekvenciasáv összekapcsolásával. A rendszer továbbá az okostelefonokban találhatóhoz hasonló műholdas szolgáltatást is kínál, amely nagy ugrás lehet a régebbi, műszerfalba épített GPS eszközök után, ahol az antennának különösen nagy helyigénye van.

Ha jobban a jövőbe tekintünk, láthatjuk, hogy nemsokára az autók közötti (Vehicle-to-Vehicle - V2V) kommunikáció is elérhetővé válhat. Az elképzelés lényege az autók közötti azonnali információcsere: az autók megosztják egymással sebességüket és pozíciójukat, amellyel elkerülhetővé válhatnak a balesetek és a veszélyes szituációk – írja az ubergizmo.com.

Széles sáv az autókba a Qualcommtól

Az Egyesült Államok közlekedési minisztériuma szerint ezek az információk figyelmeztethetik a sofőrt, illetve átadva az irányítást az autónak lehetővé tennék a balesetek megelőzését. A V2V rendszer teljes költségét autónként 200 dollárra (kb. 45 ezer forintra) becsülik, ám mivel a kezdeményezés még igencsak újnak számít, évek is eltelhetnek, mire az utakon is találkozhatunk a technológiával. Az autógyártók egyelőre óvatosan érdeklődnek és az esetleges biztonsági és adatvédelmi problémák megelőzésének fontosságára hívják fel a figyelmet.

Nem utolsó szempont az se, hogy a szolgáltatók miként kezelik majd termékeik árpolitikáját. Általában mindig ez az a rész, amely a vezetéknélküli technológiák okostelefonokon kívüli terjedését akadályozza. A szolgáltatók szeretik, ha az ügyfelek SIM-kártyánként fizetnek, ám a további eszközök hozzáadása a létező szerződésekhez előnytelen lehet a számukra. A legjobb megoldás az lehetne, ha az ügyfelek a felhasznált adatmennyiség után fizetnének, ám a szolgáltatók aggódnak – nem mellesleg teljesen jogosan – a profitlehetőségek szűkülése miatt.

Kiemelt Partnereink