Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Hankook gyárában jártunk - fotók
950 dolgozó kapott munkát az új gyáregységben, hamarosan teljes kapacitással üzemel a rácalmási Hankook-gyár harmadik ütemében elkészült részleg. A dél-koreai abroncsgyártó legnagyobb európai gyárában napi 53 ezer gumiabroncs készül.
A Hankook az elmúlt nyolc évben összesen 885 millió eurót fektetett be a rácalmási gyárba, amely 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg már több mint 3200 alkalmazottat foglalkoztat és éven te 14 milliónál is több gumiabroncsot gyárt személygépkocsik, szabadidő-autók és kisteherautók számára. A jelenleg folyamatban lévő harmadik beruházási ütem 2015-ös lezárását követően a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millióra növekszik, így esély van arra, hogy nálunk lesz Európa legnagyobb gumiabroncsgyára, ahogy nálunk van a világ legnagyobb motorgyára is. Nem idegen az Audi felemlegetése, a hazánkban gyártott Audi TT és TT Roadster modellek Rácalmáson készült gumikkal hagyják el a győri gyárat. A most átadott új gyáregységgel közvetlenül 950 új munkahelyet teremtett a Hankook.
A harmadik ütemben 950-nel nőtt a létszám |
A dél-koreai óriásnak világszerte hét gyára (a magyar jelenleg nagyságrendileg a negyedik, de a legmodernebbnek számít) és harminc leányvállalata van. 2014-ben 95 millió abroncsot értékesítettek, idén meghaladják a 100 milliót. A cég világszerte 20-22 ezer dolgozót foglalkoztat, árbevétele tavalyelőtt meghaladta az 5 milliárd eurót.
A minőséget erő- és tömegeloszlást mérő berendezések garantálják |
Folyamatosan bővülnek a rácalmási gyár első szerelési partnerei, és míg 2008-ban a Hyundai-jal kezdtek, addig ma már az Audi, a Mercedes-Benz és a BMW is a partnerük - igaz ezért nagyon keményen meg kell dolgozniuk minden nap - mondta el Roy Katalin, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Mercedes az E-osztályra Hankook gumikat szerel |
Bár a gyár 56 hektáros területén van még szabad területi kapacitás, a Hankook Tire ügyvezetője,Lee Sang Il nem erősítette meg, hogy terveznek-e további bővítést. Azt azonban megtudtuk, hogy a vállalat stratégiájába illeszkedne egy teherabroncsokat gyártó üzemegység létrehozása. Korai még a negyedik ütemről beszélni - tette hozzá a koreai vezető.
Simon Péter technology team senior unit manager nyolcadik éve dolgozik Rácalmáson |
A már-már betegesen tiszta üzemben 24 órában folyik a munka, megállás nélkül keverik az alapanyagot, szabják a textíliákat és sütik az abroncsokat, három, illetve négy műszakban (egy műszak mindig pihen, megszakítás nélküli a munkarend).
A sütőformák titkosak, csak a logót és a Made in Hungary feliratot fotózhattuk le |
A gyártási folyamaton Simon Péter vezető mérnök kalauzolt át, fotókat azonban csak a késztermék ellenőrzéséről, logisztikjáráól és minőségi vizsgálatáról készíthettünk, a leglényegesebb és legizgalmasabb folyamatokat nem oszthatjuk meg, pedig nagyon érdekfeszítő, ahogy egy abroncs megszületik a 900 méter hosszú gépesített gyártósoron. Az automatizálás RFID-jelöléseken alapszik.
A Hankooknál az utánpótlásról sem feledkeznek meg, a Dunaújvárosi Főiskolán egyéves posztgraduális képzést finanszíroznak mérnököknek, akik a gumigyártásra specializálódnak. Eddig 35-40-en végeztek ezen és mentek a Hankookhoz dolgozni. 2014-től beindult a duális kooperatív képzés, amelynek keretében a második félévet 20-25 hallgató kezdte meg.
Minden egyes abroncsot átvizsgálnak |
A cégek azonban kénytelenek még jobban lenyúlni a szakemberekért az oktatási láncban, a Hankook is betette a lábát a dunaújvárosi Dunaferr Szakközép- és Szakiskolába, ahol ösztöndíjjal karbantartókat nevelnek. Tavaly, az első évben 10-12 ilyen fiatalt vettek fel. A fizikai dolgozók részére akkreditált képzést folytatnak a Dunaújvárosi Lorántffy Zsuzsanna Szakközép, Szakiskola és Kollégium közreműködésével. A képzésre a toborzás a munkaügyi központok segítségével történik, regisztrált munkanélküliek számára hirdetik meg.
Az abroncsok szőrtelenítés után kerülnek a minőségellenőrzési részlegre |
A dolgozók ingyen kapják az ebédet a menzán (a három magyar menü mellett mindig van ízletes koreai étel is), a munkába ingyen buszokkal érkezhetnek (15 vonalon jár) és a 60 kilométernél távolabb lakók háromcsillagos munkásotthonban töltődhetnek fel a másnapi munkára. Ez is a vállalati cafeteria része, az ebédlőasztalokon szereplő gyümölcs azonban a főnökség ajándéka, az ügyvezető külön figyelmet fordít arra, hogy étkezés után az alkalmazottak vegyenek magukhoz egy-egy almát, narancsot, vagy banánt. Ha valaki ezt elmulasztja, személyesen viszi oda neki.
Lee Sang Il a világ legjobb gyárának tartja a magyart, a menzán a töltött káposzta a kedvence |
Bár a beszállítói kör hetven-hetvenöt százaléka magyar, ezt nem érjük tetten a gyárban, hisz hazai alkatrészt, alapanyagot a termékben aligha találunk, főként a gyártási szolgáltatások és a gyár fenntartásához szükséges eszközök beszállítói magyarok. A vállalatvezetés elkötelezett a beszállítói hányad további növelésében.
A kész abroncs uniós szabványnak megfelelő címkét is kap |
A futószalag egészen a kamionok rakteréig tart |