Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Denso és a Mitsubishi sem úszta meg a kínai gigabírságot
Ármegállapodás és versenykorlátozó magatartás miatt bírságolt meg japán autóipari alkatrész beszállító vállalatokat Kína.
A versenyfelügyeleti jogokat gyakorló kínai NDRC (National Development Reform Commission) az eddigi legnagyobb, 1,235 milliárd jüan (200 millió dollár) bírságot szabta ki a japán vállalatokra.
A kínai lépés több hasonló, az autóipari alkatrész-beszállító ágazatban tevékenykedő vállalatok ellen az Egyesült Államokban és Európában hozott és szintén főként japán vállalatokat érintő büntetőintézkedést követ.
Az NDRC a Sumitomo Electric Industries Ltd. kínai érdekeltségét 290,4 millió jüanra büntette. A forgalmuk 4-6 százalékára megbírságolt tizenkét japán vállalat között szerepel a Denso Corp és a Mitsubishi Electric Corp, a kábelkötegeket gyártó Furukawa Electric Co, illetve az NSK Ltd, az NTN Corp és a Jtekt Corp csapágygyárak.
A Hitachi Automotive alkatrészgyárat és a Nachi-Fujikoshi Corp. csapágygyárat a hivatal versenyellenes tevékenységben vétkesnek találta ugyan, de eltekintett a bírságtól, mivel elsőként szolgáltattak bizonyítékokat a vizsgálathoz.
Kína az utóbbi időben növelte a 2008-ban hozott monopóliumellenes törvény betartatására tett erőfeszítéseit, bár egyes elemzők szerint a kampány sokkal inkább a multinacionális nagyvállalatokat, mint a belföldi cégeket célozza. Kínai illetékesek szerint az akciót a fogyasztók védelmében indították és egyenlő mértékben alkalmazzák bel- és külföldi vállalatokra.