Beszállítók A Continental nem szeretne új Takata lenni

A Continental nem szeretne új Takata lenni

autopro.hu | 2016.02.09 10:59

A Continental nem szeretne új Takata lenni

Az 5 millió autót érintő légzsákprobléma miatt visszahívást elrendelő Continental alkalmazottai már dolgoznak a javítási procedúra megtervezésén.

Hirdetés

Az autóipari beszállító már az ügy nyilvánosságra kerülése után igyekezett tisztázni, hogy termékeivel kapcsolatban nincs ok különösebb aggodalomra. A gyártónak részben igaza is lehet, hiszen a Takatával ellentétben a Continental esetében a légzsák hibája miatt eddig nem került sor halálos balesetre, ezért a hatóságokkal is könnyebb dolga van a német vállalatnak.

Az ötmillió érintett autó javítása azonban így is gondot okozhat a Continentalnak. Azt már bejelentették, hogy hat partnerük járműveit (Volvo Trucks, Volkswagen, Mazda, Mercedes-Benz, Fiat Chrysler és Honda) prioritási sorrendben hívják vissza, azonban az új alkatrészek legyártása nem megy egyik napról a másikra. Amit Kapoor, a vállalat észak-amerikai vezetője szerint a kétmillió, USA-beli érintett jármű javítása idén ősszel történhet meg.

A Continental nem szeretne a Takata sorsára jutni

A légzsák vezetékeinek korróziója miatti hiba először 2008 elején jelentkezett, majd az évek során több autógyártó típusainál is megjelent. Azóta a Continental feltárta és megoldotta a probléma okát, már „csak” a visszahívási folyamat lebonyolítása van hátra.

A hibás biztonsági berendezések - amelyek néha váratlanul, néha egyáltalán nem léptek működésbe - cseréje azért húzódhatott ilyen sokáig, mert nem volt egyértelmű, hogy maga a korrózió jelenti a járműveknél a biztonsági kockázatot.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink