Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BorgWarner FXD technológiája már a Seat Leonban is
A BorgWarner a VW Golf után már a Seat Leon Cupra modellt is ellátja új, kereszt-differenciálmű (FXD) technológiájával.
A nagyteljesítményű elsőkerék-hajtású járművekhez kifejlesztett részlegesen önzáró differenciálmű minden vezetési helyzetben jelentősen javítja a jármű kezelhetőségét és a tapadást.
A BorgWarner FXD technológiája a jobb vezethetőség érdekében megakadályozza a kerékcsúszást és az alulkormányozottságot. Kompakt és egyszerűen beépíthető kialakításával, illetve a számos beállításnak köszönhetően az FXD technológia egy olcsó és hatékony alternatívát kínál az összkerékhajtású (AWD) rendszerekkel szemben.
– A BorgWarnner FXD technológiája kiváló vezetési élményt kínál nagyteljesítményű járművek számára azáltal, hogy nyomatékot a megfelelő időpontban a megfelelő helyre küldi – mondta dr. Stefan Demmerle, a BorgWarner TorqTransfer Systems elnök-vezérigazgatója. – Büszkék vagyunk rá, hogy az innovatív kereszt-differenciálmű technológiánk már a Seat Leon Cuprában is elérhető – tette hozzá a vállalat nyomatékátviteli rendszerekért felelős vezetője.
A BorgWarner FXD rendszere az útviszonyoknak megfelelően képes 0 és 100 százalék között elosztani az elérhető nyomatékot a jobb és a bal kerék között. Az FXD rendszer maximális zárónyomatéka a Seat Leon Cuprában 1600 Nm. A rendszerben alkalmazott összkerékhajtású rendszerekben is megtalálható alkatrészeknek, például a BorgWarner ötödik generációs elektro-hidraulikus többtárcsás tengelykapcsolójának köszönhetően az FXD rendszer a kerékelfordulási szögről, a motornyomatékról és az oldalirányú dőlésről is kap információkat a jármű szenzorain keresztül. Az adatok segítségével a rendszer még a kerék megcsúszása előtt azonnal a nagyobb tapadással rendelkező első kerékhez irányítja a nyomatékot.
A VW Golf után már a Seat Leon Cuprában is elérhető a BorgWarner FXD rendszere |
A jobb kanyarodási sebesség érdekében a rendszer nagyobb nyomatékot biztosít a külső kerekek számára, hogy lecsökkentse tapadásvesztést a belső kerekeknél. A jármű stabilitásának javítása érdekében az FXD rendszer arra is képes, hogy a nagyobb nyomatékot a belső kerekekhez küldi, ami így amennyire lehetséges, kiküszöböli a hagyományos, fékezésen alapuló stabilitási rendszerek esetében tapasztalható hirtelen fékezéses beavatkozást.