Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mikor érdemes szimulációs szoftvert használni?
A NASA díjával ismerték el azt a mérnöki szimulációs szoftvert, melyet hazánkban kizárólag a Varinex Zrt. forgalmaz. Az MSC Software sikere kapcsán H. Tóth Zsolt üzletágvezetővel beszélgettünk arról, a tervezés mely fázisában érdemes szimulációkat végezni.
– Milyen mérnöki tevékenységhez alkalmas leginkább a szoftver?
– Az MSC Apex kifejezetten a mérnöki szimulációs tevékenység előkészítő folyamatával kapcsolatos tevékenységet rövidíti le drasztikusan, szakítva a CAD modellek és a végeselem modellek eddigi megközelítésével, forradalmi módon összekapcsolva a legújabb direkt modellezési technológiákat a legkorszerűbb végeselem hálózási technológiákkal. Az MSC Apex nem csak a végeselem hálózás hagyományosan időigényes folyamatát rövidíti le számottevően, de megteremti az új, az úgynevezett Computational Parts kategória fogalmát. A magyarra nehezen fordítható fogalom háttérében az a technológiai újítás áll, hogy a végeselem megoldó már a szimulációs modellalkotás fázisában aktív szerepet vállalva a folyamatban, szakítva a hagyományos előfeldolgozás-számítás- utófeldolgozás hármasával, növelve a szimulációval foglalkozó mérnökök munkájának hatékonyságát.
– A Varinex foglalkozik szimulációs szoftverek forgalmazásával és akár el is végzi az ezzel kapcsolatos munkát is. Melyik a jellemzőbb? Milyen esetekben fordulnak önökhöz?
– Ideális esetben szolgáltatást végzünk, majd bevezetünk egy szimulációs rendszert, betanítjuk azt, technikai háttértámogatást nyújtunk hozzá, sőt, kapacitásproblémák esetén kisegítjük partnereinket szimulációs szolgáltatással. A cégek egy részénél azonban, akár a tevékenységükből, akár a volumenükből adódóan nem indokolt, vagy még nem időszerű, hogy a szimulációs tevékenységet házon belül oldják meg, itt jövünk mi a képbe. A mérnöki szimulációs feladatok listája hosszú: egyrészt a termékek, berendezések lineáris- és nemlineáris statikai, dinamikai, akusztikai, kifáradási, hőtani és áramlástani vizsgálatát, másrészt olyan gyártástechnológiai folyamatok szimulációját is magában foglalja, mint a képlékenyalakítás, hegesztés, szegecselés, fröccsöntés, laminálás és így tovább.
– Mikor érdemes a szimulációs folyamatokat lefolytatni?
– Sajnos előfordul, hogy már kész, legyártott szerkezetek utólagos vizsgálatára kérnek fel bennünket, hogy a szakhatóság felé legyen mit benyújtani. Az a legideálisabb, ha a szimulációs tevékenység, akár mi végezzük partnereink megbízásából, akár a partnereink folytatják a támogatásunkkal, a tervezési folyamat lehető legkorábbi, akár már koncepcionális fázisában megtörténik. Minél előrébb járunk egy fejlesztési folyamatban, annál kisebb játékterünk marad a változtatásokra, és persze annál nagyobb nehézségekkel jár minden módosítás.
– Milyen autóipari cégek számára lehet vonzó az MSC Apex?
– Az MSC Apex még új termék, meglévő ügyfélkörről nem beszélhetünk, csak elégedett tesztelőkről. Reméljük, hogy olyan járműipari szereplők is, mint az Audi Hungaria, a Bosch, a Knorr-Bremse, a Rába, a ZF Hungária és a BPW-Hungária, ahol szimulációs rendszereinket korábban bevezettük, profitálhatnak az MSC Apex nyújtotta előnyökből. Hadd tegyem hozzá, hogy a Varinex számos egyetemi Formula Racing csapatot támogat 3D nyomtatással és szimulációs eszközökkel, várhatóan ezen a területen is lesz előrelépés.