Beszállítók Gödri István: mérnöki szabadságot adunk

Gödri István: mérnöki szabadságot adunk

Biró Csongor | 2015.06.19 11:48

Gödri István: mérnöki szabadságot adunk

Egy éve működik önállóan az Aventics, egri gyára folyamatosan fejlődik, termékei megkerülhetetlenek, ha pneumatikáról van szó.

Hirdetés

A ma Aventics néven működő egri gyár 1967-ban még Egri Finomszerelvénygyárként termelt. Előbb a Mecman, majd a Mannesmann Rexroth, később a Bosch tapasztalati és innovatív tudásából táplálkoztak, egy éve önállóan, függetlenként termelnek. Gödri István ügyvezető gazgató elmondta, hogy bár sokan, főleg a versenytársak ellendrukkerek voltak, a Boschtól történő kiválással csak nyertek. Egyrészt hozták magukkal azt a tudást, amit a Boschnál szívtak magukba, másrészt a sváb konzervativizmust egy nagyfokú mérnöki szabadság követte, miközben az ügyfelek maradtak. Sőt, már a bevétel öt százalékát új ügyfelektől szerzik - tette hozzá Hegymegi István értékesítési vezető.

Gödri István az előnyök között kiemelte a döntéshozatal gyorsaságát, alacsonyabb szintű megerősítését. Az Aventics maradt multinacionális vállalat, németországi központtal és hat gyártóbázissal: kínai, amerikai, két német, francia és természetesen magyar telephellyel.

Az egri gyár folyamatosan fejlődik, beszédes, hogy 2012-ben az itt lean- és TPS-módszerekkel (Toyota Production System) felszabadított 2500 négyzetméternyi szabad gyárterületre a 6000 négyzetméteres svéd Mecman gyárat - egykori mentorukat és tulajdonosukat lehetett betelepíteni.

Egerből harminc országba szállítanak be, járműipari ügyfeleik között ott van a Volvo, a Renault Trucks, az MAN, a Scania, az Eaton, a Voith, a ZF, az UD, a Mack. Az autóipar 2012 óta vált a vállalat és így az egri gyár fontos ügyfelévé. Nagyokat és kicsiket is kiszolgálnak.

Fontos vevőjük a teherautó-ipar

Számos ipari szektort lefednek, többek között a az ipari automatizálás és a haszongépjármű-ipar területén, de otthon vannak az energetikai iparban, az élelmiszeriparban és a hajóiparban. A termékek számossága, sokfélesége és komplexitása rendkívüli, jellemzően kis szériás, különleges pneumatikai rendszereket (hengerek, szelepek, vezérlések, ipari integrációk) gyártanak.

A pneumatkai rendszerek teljes skáláját képesek gyártani

Míg 2005-ben 285 beszállítóval dolgoztak, addig 2014-ben már 556 beszállítótól rendelnek, amelyek 24 százaléka magyar kisvállalat. Míg 2005-ben 7860 alkatrészt vettek, addig 2014-ben 22 245-öt. Jellemzően egyedi, kis szériás termékek készülnek az egri gyárban. A késztermékek száma is jelentősen megnőtt, a 2005-ös 5120-ról 17 021-re. 2005-ben a gyár termelési értéke, bevétele 17 millió euró volt, a svéd gyár áttelepítését követően 2014-re ez 54 millió euróra nőtt.

Automatikus váltók kuplungolását sűrített levegővel végző szelepeket is gyártanak

A gyár jelenlegi létszáma 470 dolgozó beleértve a különböző üzemvezetési területeket, HR-t, kontrollinget, vagy a nyolctagú értékesítési csapatot. Mintegy 170 fehérgalléros dolgozik az üzemben, a dolgozók átlagéletkora 40-45 év. A gyártás racionalizálása folytatódik, újabb 750 négyzetméteres területet szabadítottak fel, ezzel feladták a leckét a német tulajdonosnak és befektetőinek, mert kiderült, hogy Egerben további lehetőségek vannak. Gödri István megerősítette, hogy további beszállítók hazai áttelepítése várható, új termékek és új fejlesztések is várhatók a közeljövőben, sőt jövőre létszámbővítés is esedékes. A céges vízióban első helyen továbbra is az szerepel, hogy kis sorozatú, széles termékskálán mozgó, alacsony költségű, de magas minőségű pneumatikai termékeket gyártson és megőrizze versenyelőnyét a többi aventicses és rivális pneumatikai gyárral szemben.

Nincs két egyforma munkaállomás

A munkaerő megtartására versenyképes fizetést kínálnak és lehetőséget arra, hogy a mérnöki kreativitás utat találjon. Sehol máshol autóipari beszállítónál nem élvezhet ilyen alkotói szabadságot egy mérnök - mondta el lapunknak Gödri István. Az új mérnökök megtalálása nem könnyű, de erre találták ki a Pneumobil versenyt, ahol idén is 200 fiatal mérnöktehetség mutatkozik be. Közülük kerülnek ki a jövő mérnökei, számos hallgató gyakornokként kezdi a munkával való ismerkedést, többek között az Aventicsnél.

Belestünk a gyárba

Kiemelt Partnereink