Gyártósor Autógyártók felé nyitna a robotgyártó óriás magyar leányvállalata

Autógyártók felé nyitna a robotgyártó óriás magyar leányvállalata

Pardavi Mariann | 2015.05.21 09:32

Autógyártók felé nyitna a robotgyártó óriás magyar leányvállalata

Huszonöt éves az IGM, az ünneplés részeként sajtótájékoztatót hívott össze a győri telephely, amelynek során nemcsak az elmúlt negyed évszázadról számoltak be, hanem előrevetítették a jövő robottechnikáját is.

Hirdetés

Az osztrák anyacég csaknem ötvenéves múltra tekint vissza, három mérnök alapította a vállalkozást. Mára piacvezetővé nőtték ki magukat az automatizált ívhegesztés területén, már a 80-as években úttörő szerepük volt a szenzorvezérelt vágó- és hegesztőrobot-rendszerek fejlesztésben, gyártásában.

– Eddig több, mint 3500 berendezést telepítettünk világszerte – mondta el Fenyősi Béla igazgató. – Magyarországra 1990-ben települt a cég, hogy itt robotokat tervezzen, gyártson és szereljen. A jelenleg létező mind a négyféle hegesztési eljárást használjuk. A cég legújabb fejlesztése az elektronsugaras hegesztőberendezés: ennek az az érdekessége, hogy légüres térben képes hegeszteni. Ennek megfelelően precízen, tiszán dolgoznak, leginkább a repülőgépiparban keresett a technológia.

Fenyősi Béla elmondta, Magyarország nem jelentős piaca az IGM-nek, ám ezen szeretnének a közeljövőben változtatni. A cég első magyarországi autóipari vevője a Rába volt: a vállalat hegesztőrobotot rendelt tőlük. A továbbiakban céljuk, hogy a már említett hegesztőkamrát autógyártóknak is értékesítsék. A cég megrendelői a repülőgép-iparban, a villamosenergia-iparban, az űrkutatásban és az autóiparban tevékenykednek. A csoport partnerei között olyan autóipari vállalatok foglalnak helyet, mint a BMW, az Audi, a BorgWarner vagy a ZF.

Győrben jelenleg több, mint 160-an dolgoznak, ez főleg annak fényében elismerésre méltó, hogy a csoportnál összesen 800 munkatársat számolnak. A Győrben dolgozó szakemberek évente átlagosan 150-200 robotot adnak át partnereiknek. A legnagyobb megrendelőjük jelenleg Kína. Fenyősi Béla elmondta, az akár 400 kilométer per órával közlekedő kínai gyorsvonatok a győri cég robotjai segítségével készülnek.

– Készítettünk már olyan robotperifériát is, amely 12 tonna mozgatására is képes volt. A leghosszabb szerelősorunk 130 méter volt, ezt egy orosz cég kérte tőlünk.

Elmondta, 2001-ben másfélmilliárd forintos árbevételt értek el, 2015-ben hatmilliárd forinttal számolnak. A válság kirobbanásakor ugyan megtört a lendület, de ennek mára nem érezhető a hatása. Olyannyira nem, hogy optimista becslések szerint öt éven belül tízmilliárdos bevételre tesznek szert. Jelenleg összesen hatszázmilliós fejlesztés zajlik a magyarországi IGM-nél: a győri Kandó Kálmán utcai telephelyet is bővítik, fejlesztik, az ipari parkban található csarnok szintén hasonló átalakulásokon megy át.

A cégnél dolgozók egyharmada felsőfokú, egyharmada pedig középfokú végzettségű, egyharmada szakmunkás. Fenyősi Béla elmondta, az IGM-nél elvárás, hogy a szakmunkások is tudjanak mérnöki rajzokat olvasni. A győri cég is küzd a megfelelően képzett szakemberek hiányával, ennek orvoslására kötöttek egyezséget a Széchenyi István Egyetemmel, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, valamint a Miskolci Egyetemmel.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink