Gyártók A benzin- és a dieselmotor uralja a magyar piacot

A benzin- és a dieselmotor uralja a magyar piacot

autopro.hu | 2010.06.15 15:00

A benzin- és a dieselmotor uralja a magyar piacot

Az elmúlt két évben a válság és a benzin árának nagyarányú növekedése ellenére még mindig a belső égésű motorral rendelkező gépjárművek vannak előtérben a háztartásokban, és nem nőtt szignifikánsan az új, gáz vagy hibrid meghajtással rendelkező autótulajdonosok száma.

Hirdetés

Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a válság ellenére a 18-29 éves korosztályban közel 10 százalékkal emelkedett az új autótulajdonosok aránya, a használtautó piacon a Suzuki és a Ford márka tudott az elmúlt két évben legnagyobb növekedést elérni, és habár nem szívesen váltanak szervizt az autósok, ennek ellenére a válság hatására nőtt a kisebb autószervizek piaci részesedése.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választásának okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás, amely során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

A belső égésű motorok előtérben

Az autóállomány összetételében a használt üzemanyag tekintetében nem történt érdemi változás 2008-hoz képest: a gépkocsik 88 százaléka benzines hajtású, és 12 százalék gázolajjal működik. Habár már megjelentek az új gáz, illetve hibrid hajtások, még mindig a belső égésű motorral felszereltek járművek vannak előtérben a piacon. A Bosch vállalatcsoport számára az elektromos járműmeghajtású megoldások jövőjét szolgáló fejlesztések kiemelt kutatás-fejlesztési feladatok. A cég várakozásai szerint világszinten az autózási szokások területén 2020-tól állhat be az a változás, hogy az elektromos vagy hibrid meghajtású járművek piaci részesedése nagyobb arányban fog növekedni.

Nehezen váltanak szervizt a magyar autósok

A kutatás szerint nehezen váltanak szervizt az autósok, és a többségük még mindig ugyanoda viszi autóját, de a válság hatására mégis elmozdulás figyelhető meg a kisebb márkafüggetlen szervizek felé. A műhelyhez hűséges autósok több mint fele legalább öt éve a már bevált helyre viszi a kocsiját. Az autószervizek választásakor ugyanakkor a szakértelem és a szolgáltatás gyorsasága a válaszadók számára fontosabb, mint a csereautó biztosítása, vagy a műhely közelsége. A várható költségek a választást meghatározó szempontok közül csak a harmadik.

A Bosch Car Service hálózat tagjainak szolgáltatásaival kapcsolatban az elégedettségi mutató több mint 90 százalék. A hazánkban már 90 autószerelő műhellyel jelenlévő Bosch folyamatosan képzi a szervizhálózat tagjait, munkatársai így rendszeresen szakmai és üzletviteli oktatásokon vehetnek részt, hogy mindig naprakész, megbízható ismereteik legyenek.

Kiemelt Partnereink