Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Turbózott teljesítmény drágítja itthon a biztosítást
Adott köbcentiből egyre nagyobb teljesítményű motorokat készítenek a gyártók, ez növeli a balesetveszélyt – és az autóbiztosítást is.
Kis köbcentiből nagyobb teljesítmény. |
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) új szabálya szerint jövőre nem a köbcenti, hanem a motor teljesítménye határozza meg a díjat, előzetes kalkuláció szerint a biztosítók egymillió autót fognak más kategóriába sorolni, így élénk lesz a biztosító váltás idén ősszel is – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Az új besorolás magyarázata az, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal – köbcentivel – egyre nagyobb teljesítményű – gyakran turbófeltöltéses – motorokat készítenek a gyártók, márpedig a teljesítmény emelkedése a balesetveszélyt is növeli. A FBAMSZ példájából arra lehet következtetni, hogy az öreg, dízel motoros kocsik biztosítása lesz olcsóbb, míg az új kocsiké drágább.
A biztosítók mintegy egymillió gépjárművet – az állomány mintegy harmadát – fogják más kategóriába sorolni a jövő év elejétől bevezetendő új rendszerben. Ez teljesen átrendezi majd a jelenlegi struktúrát: egy autó könnyen válhat az adott biztosítónál preferáltból megtűrtté. Óhatatlanul erősödni fog a biztosító váltási hajlandóság, ami az év végén akár a legutóbb tapasztaltnál is nagyobb átkötési hullámot fog generálni a szövetség véleménye szerint.