Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Félévi első a Ford, legkapósabb az Octavia, meglepetés a Duster
A Ford a legnépszerűbb autómárka Magyarországon, modellben azonban a Skoda Octavia a nyerő 2011 első félévében és persze a céges eladások dominálnak. A Qashqai sikereit a Dacia Dustere tépázza.
A 2011-es év első félévében a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon 3212 új gépjárművet értékesítve, 10,75 százalékos piaci részesedéssel továbbra is őrzi első helyét a Ford. Második az Opel, harmadik a Skoda.
A Ford 2011 júniusában 645 új gépjármű értékesítésével, 12,1 százalékos piaci részesedést elérve végzett a magyarországi személyautó- és haszongépjármű szegmens első helyén. A piacokat külön-külön tekintve a is mindkettőn megszerezte az első helyet: a személyautónál 528 új autó értékesítésével, 12,6 százalékos részesedést elérve lépett fel a dobogó tetejére, míg a haszongépjármű piacon, a 10,3 százalékos piacot jelentő 117 új autó regisztrációjával végzett az első helyen.
A Focus, amelynek legújabb, négyajtós és kombi verziója is megérkezett a hazai márkakereskedésekbe, továbbra is jól teljesít: az év első hat hónapját tekintve Magyarország második legnépszerűbb autójának bizonyult, a Ford modellek közül pedig egyértelműen ez a legkeresettebb.
Magyarország legnépszerűbb autója az első félévben a Skoda Octavia volt, 1712-es darabszámmal, a Focus – Ford által kommunikált – második helye csak nézőpont kérdése, hiszen az 1401 regisztrációval szembe az Opel Astra két sorban is szerepel a Datahouse táblázatában, s az összesítés ott 1427-et mutat... Negyedik a jó ár/értékarányú Renault Fluence, ötödik az elnyűhetetlen VW Golf, amit azonnal a nagytestvér, a Passat követ.
Kicsit minden márka máshogy számol, s keresi a pozitívumot – így van ez példánknál, a Nissannál is. A 2011-es év első hat hónapját vizsgálva a átlépték a négy százalékos határt, ami a márkák rangsorában a 9. helyre teszi a magyar autópiacon. Ha a regisztrációk számát a 2010-es év azonos időszakával hasonlítjuk össze, a Nissan 21,5 százalékos növekedést produkált.
A hat hónap alatti 354 regisztrációval a Nissan Qashqai továbbra is vezeti a márka toplistáját. „Ezt megfejelve a nemrég debütált Juke 151 darabos eredményével egyértelmű a Nissan vezető szerepe a crossover kategóriában.” Mondja ezt a márka, ám a Dacia Duster a maga 510 regisztrációjával „nagyobb szám”, és akkor azt még nem tettük hozzá, hogy a Juke modelljét nem ebben a szegmensben számolja a Datahouse.
Mint az már megszokott trend, majd minden márka esetében a vállalati autók értékesítéséé volt a főszerep. A jelentősebb gyártók közül mindössze négy – a Honda, a Chevrolet, a Kia és a Mazda – adott el valamivel több, bár a darabszámot tekintve nem számottevő autót magánszemélyeknek, mint vállalatoknak. A legjelentősebb „flottás” túlsúly a Fordnál figyelhető meg, ahol 80 százalék feletti ez az arány, de a top 5 márka esetében is a gépkocsik több mint 70 százalékát vállalatok vásárolják.
Márkában a Ford a flottás bajnok, modellben azonban a Skoda Octavia: az 1712 magyar rendszámot kapott autóból 1403 céges autó volt 2011 első 6 hónapjában.